Jävla "paper"

Då sitter man här hemma i soffan och är smått nervös :S Dom har fortfarande inte ringt från sjukhuset och medelat hur operationen gick. Jag vill ju veta om mitt lilla liv mår bra, eller inte..?! Jag hoppas att det har gått super och att jag kanske till och med kan hämta hem henne ikväll =)

Förutom hundens operation så har jag ett annat STORT problem för tillfället! Vi fick som uppgift från skolan att skriva ett paper (Vetenskapligt arbete) om våran fältstudie vecka vi var ute på. Och jag är helt LOST! Hur fan skriver man ett vetenskapligt arbete? Akademiska ord och ett akademiskt tankesätt är det man behöver.. OK?? Nu i helgen så brast allt.. Jag grät floder samtidigt som jag hade mamma i andra änden av luren.. Hon fick mig så småningom på bättre humör, men vad gör man när man verkligen inte förstår?? Förstår jag bara hur jag ska göra och utforma detta arbete så är det inga som helst problem att sitta och skriva i flera timmar.. Folk frågar mig om jag inte har fått någon hjälp från skolan, men knappt det har man fått. Ett sketet handlednings tillfälle på 40 minuter där 6 personer ska få ställa frågor osv.. Ni kan ju tänka er hur det slutade! Bara en massa kackel och 2 personer (jag är inräknad) kom knappt till tals alls =/

Tack och lov så känner jag en tjej som själv går 5:e terminen på socionomprogrammet =) Har pratat med henne, och hon är villig att hjälpa mig! TACK TACK TACK.. Du anar inte hur tacksam jag är! Ska möta upp henne i Helsingborg på min gamla skola idag 15.30 och så förhoppningsvis så hjälper hon mig att fatta hur jag kan göra osv.. Jag måste verkligen förstå detta nu! För hela dagen imorgon lär jag ägna åt skrivandet.. På onsdag kl 10.00 sla det lämnas in, och när det är gjort ska jag PUSTA UT! =)

Nä nu ska jag fixa till mig lite, sen laga lite mat =)

Kram på er <3


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Det är skitdrygt att skriva paper/uppsatser. Någon som funkar för mig är att bara börja skriva. Häng inte upp dig för mycket på att det ska vara vetenskapligt för det är som du säger. Det blir bara komplettering. Eftersom du inte skrivit det innan kan du inte veta exakt vad det innebär men det lär du få veta vid en komplettering.



Häng inte upp dig för mycket, ta det lugnt och så löser det sig ska du se! Lycka till iaf! Kram

2010-04-12 @ 20:49:06
Postat av: Anonym

det finns en bok som heter vetenskapligt skrivande eller något av en som heter backman

2010-04-13 @ 09:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0