2010 - året som gått

Jag kan direkt säga att år 2010 är det bästa året på väldigt länge! Massor med saker har inträffat, och jag har aldrig någonsin varit lyckligare och mått bättre :)

I Början på 2010 blev jag tillsammans med världens mest underbara kille - Jimmy Palm <3 Han har fått hela min värld att snurra och jag är lyckligare än någonsin! Varenda dag, vecka och månad som vi har spenderat tillsammans har varit fantastiska! Finns ingen människa som är så snäll, omtänksam och generös som honom. Vi har snart varit tillsammans i 1 år och jag hoppas innerligt att det blir många fler. Att tillbringa hela livet med honom är självklart den stora drömmen!



I mitten på Januari började jag studera på Lunds Universitet till socionom :) En grej jag hade velat göra i många år, men som aldrig blivit av! Äntligen tog jag tag i saken, sökte in och kom in! Har nu redan studerat i ett år, vilket får mig att tänka på att det "bara" är 2,5 år kvar :P Att studera känns 110% rätt!

Under den tidiga våren blev det mycket fest och dansande runt om i skåne :) Bland annat slog vi klackarna i taket på: Dagstorp, Törringelund, Slagthusets Dansgala, Malmö Arenas Dansgala och Björka Loge!



Förutom detta har det även hänt en del tråkiga saker, speciellt under våren. Min lilla ögonsten Zindra skadade sig svårt när hennes hälsena gick av samt att knäskålen hamnade ur led i 3 veckor. Enda utvägen var operation och efter operationen en lång tid av sjukgymnastik! Nästan precis när hon hade blivit frisk i benet hände en annan sak. Hon hade satt ett "kotlett-ben" i halsen och fick åka akut in till djursjukhuset för ännu en operation. På tredje försöket att få upp benet lyckades dem, men det var nära att mitt lilla liv strök med :( Efter den operationen var det flytande föda och massa mediciner som gällde i 1,5 månad! TACK OCH LOV är Zindra helt återställd nu och mår toppen.



I Juni månad tog min älskade bror STUDENTEN! En stor dag för honom, men även för familjen. Är så mega stolt över dig min bror, du anar inte!



Midosmmarafton spenderades på Jakobsgatan hemma hos Izza och Kenny! Underbara människor, god mat och massa dricka gjorde kvällen oförglömlig :)

I Juli månad åkte jag och Jimmy på vår första lilla mini semester upp till Göteborg för att fira vår 6 månaders dag. Vår egen lilla kärleks weekend som vi kallade det <3 Vi bodde på Quality Hotel under en helg och vi hade strålande väder hela helgen :) Hittade på massor med saker och upplevde verkligen Göteborg tillsammans! En resa jag aldrig glömmer <3



Under sommaren var det i stort sett bara jobb som gällde. Men trots att man jobbade mycket fanns där ändå tid för fest, grillkvällar, födelsedagsfester och massa massa mys :)

I slutet på Juli - början på Augusti åkte jag, Jimmy, Izza och Kenny upp till våran huvudstad Stockholm :) Där skulle vi spendera en av sommarens veckor! En härlig resa, trots att vi fick trängas i ett litet rum :P



I Augusti började jag och Jimmy prata om att vi skulle bli sambo! Hans lägenhet lades ut till försäljning och vi hoppades på att få sålt den fort. Tyvärr gick det inte så fort :(

ÄNTLIGEN! I slutet på Oktober skrevs papperna på försäljningen av Jimmys lägenhet! Vi skulle nu bli sambo på riktigt, vilket kändes helt underbart <3 1:e November hade Jimmy sin adress hos mig, LYCKA!



I höstas gifte sig min Pappa med hans Annica ---> Herr och Fru Nilsson blev det :)



19 November var det äntligen dags att se LADY GAGA på Malmö Arena :) Ett datum vi alla tjejer längtat efter sååå mycket! Hon var grym och hon ägde hela Malmö den dagen :P



Den 10:e december var det äntligen dags för Göteborgs weekend nr2 :) Förutom en helt underbar helg däruppe så förlovade vi oss <3 En av de lyckligaste dagarna i mitt liv!



Och sist men inte minst JULAFTON som jag spenderade med min familj och Jimmy med sin! Men det gjorde absolut inget, han följde med hem till Mamma innan han stack vidare, alltid något ;)



Alltså ett underbart 2010 (Förutom det hemska som hände Zindra)

Hoppas på ett lika härligt 2011!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLESAMMANS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0