Riktigt illa för min lilla Björn!

Idag har det inte varit en rolig dag =/ Dom ringde innan från djursjukhuset och skulle berätta hur det hade gått med Zindra. Hon lever, och benbiten som satt i halsen är borta nu, tack och lov! Men veterinären som ringde verkade inte särskilt glad.. Hon berättade att det hade varit väldigt komplicerat att få ut ben biten! Den var 2 x 1,5 centimeter stor och den hade liksom "kilat" sig fast i matstrupens väggar. Dom hade försökt 2 gånger med att dra ut den, och skulle göra ett sista försök till då dom fick loss den. Alltså på tredje försöket! Hon sa till mig att hade dom inte fått ut biten så hade hon inte klarat sig!! Och då frågade jag desperat "men hade man inte fått ut biten så måste man väl kunna operera bort den???!!" Dom hade kunnat operera bort biten också, men det hade inte varit så stor chans till att hon hade klarat sig ändå. benbiten satt fast så pass långt ner så hon berättade att dom hade fått öppna upp hela bröstkorgen och gå in bakom lungorna ner till magsäcken =/

Fy fan detta är såå hemskt.. Där ligger min älskade lilla Zindra inne på Malmö djursjukhus och får varken äta eller dricka! Till och med epilepsi medicinen får hon intravanöst.. Hon måste stanna minst till imorgon, kanske det kan bli någon dag till! Jag vill ha hem mitt lilla liv... Mattes älskade Kotte!

Benbiten som satt i halsen såg ut att vara ett ben från en kotlettbit, ungefär! Så alla ni som har hundar därute, var extra vaksam på er hund om den stoppar något i halsen och speciellt nu när det är grillsäsong också! Det kan verkligen sluta riktigt illa!


Kommentarer
Postat av: marie

usch o fy vad hemskt stackars lilla vovve . hoppas hon blir återställd

2010-05-26 @ 10:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0