Funderingar kring Idol

Som många av er redan vet så var Robin min absoluta favorit :) Jämfört med Amanda så ansåg jag att Robin skulle vara den rätta vinnaren just pågrund av att han utvecklats från dag 1. Robin var inte en solklar vinnare i början av Idol, men allt eftersom tiden gick blev han bara bättre och bättre - Det kallar jag en utveckling. Sen så vet vi alla att Amanda är svin grym, problemet där är att hon varit grym från dag 1. Haft sin egen stil, sitt eget sound och kört på det. Utveckling? Nope.. Hur ska man kunna utvecklas (så mycket som Robin gjort) om man är grym från början? DÄRFÖR ansåg jag att Robin skulle varit den självklara vinnaren i Idol 2011. En sak som är säker, det är att Robins vinnarlåt ÄGER FETT MYCKET MER än Amandas! Hon förstör verkligen hela låtens sound och feeling.. Sen funderade jag också på om jag hade köpt en skiva med Amanda? Kan bli ganska så tjatigt med 12 låtar där hon kör samma stil på alla, ni vet det där med att hon knappt uttalar orden så att man hör vad hon sjunger :P

Robin är bäst, enligt mig!



Underbar låt, framförd av en underbar artist :)

Kommentarer
Postat av: Anonymis

Om man håller på någon så skall man inte önska att denna person vinner, se tillbaka och tänk efter, hur många har det gått bra för som har vunnit? Störst succé gör de som inte vinner, bortsett från Agnes då. :)



Sedan skall en artis ha ett eget sound och låtarna skall påminna om varandra, annars blir det för spretigt och någon större framgång lär inte artisten ha. Lyssna på de största, de kör samma stil och inte blir det tråkigt. Men smaken är som baken, du gillar inte Amanda, det är tusentals fler som gör det och vice versa. Med artister som Amanda så antingen älskar man eller hatar man från början, så enkelt är det. :)

2011-12-16 @ 11:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0