Inställd föreläsning!

Ca tio minuter innan jag skulle ta på mig ytterkläderna så får jag ett sms:

"Föreläsningen är inställd idag pga sjukdom, kram!"

Ni kan gissa en som blev såå glad :) Jag startar aldrig datorn på morgonen, och speciellt inte för att kolla om där har kommit något mejl om en inställd föreläsning (trots att jag kanske borde göra det!), och eftersom detta kommer på student mejlen och den inte är inlagd i telefonen så kan man säga att jag hade varit en av dem som stått där på skolan och sett chockad ut, och istället för att sitta här GLAD hade jag stått där ARG :P



Nu när jag blev helt ledig idag så passade jag på att ringa min praktik plats för att boka in ett möte. För er som inte vet så har jag bytat praktikplats igen :) Pratade med en tjej som hade praktiserat på Enter Mötesplats där jag egentligen skulle vara, och hon berättade för mig att ville jag utvecklas och lära mig något på min plats så var den dagverksamheten inte det ultimata. Hon hade själv praktiserat där och det enda hon fick göra och ha eget ansvar för, var att inreda ett rum. Sen att det bara är kvällstid gjorde inte saken bättre (12-20 ca 4 dagar i veckan) Så klyddemajan Sara fick bytat till: Socialförvaltningen i Helsingborg - Barn & Familj - Utredning & insats :) Blev verkligen glad! Känns som en stor chans att få praktisera på en socialtjänst, då jag tror att jag kommer få lära mig massor och sist men inte minst kanske få lära mig att skriva en utredning! Att jag kommer få pendla i 30 minuter varje morgon och eftermiddag gör mig ingenting! Ohh vad jag längtar till den 30:e Januari :) :) :)

Nu ska jag sätta igång och tentaplugga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0