Min praktikplats

Det jag ville praktisera inom var socialt arbete som behandlar barn & unga, som kurator på en skola eller som kurator på en ungdomsmottagning gärna i närheten av Kävlinge. Det jag absolut inte önskade var att jobba med äldre människor, med bistånd på socialtjänsten eller med vuxna inom psykiatrin. Vad tror ni att jag får?!

Välkommen Sara till öppenvårdsmottagningen i Landskrona
Vuxenpsykiatriska avdelningen

NEJ NEJ NEJ!! Jag vill absolut inte jobba inom vuxen psykiatrin i 4 månader! Gick fram till hon som har hand om platserna, och frågade snällt om där fanns någon annan praktikplats som inte blivit tillsatt ännu. Jag hade tur!! Om jag ville så kunde jag få en plats på Enter Mötesplats i Malmö. Självklart kunde jag inte stå emot!

Beskrivning: På Enter Mötesplats kan tjejer i åldrarna 13-20 komma för att få stöd och hjälp i saker som känns jobbigt. Dessa flickor har ofta stora problem med familjen (föräldrar och syskon) på mötesplatsen erbjuder samtal, praktisk hjälp och stöd vid samtalskontakter till tjejerna. Som tjej kan man även få komma till mötesplatsen om man vill ha hjälp med sina läxor, fika eller bara vara. Det finns även de dagar då personalen mötesplatsen tar med tjejerna ut på bio, eller anordnar någon annan form av aktivitet. Allt är gratis, så att alla tjejer ska kunna vara med. Alla som jobbar på Mötesplatsen har tystnadsplikt!

Jag är helt såld! En dagverksamhet för ungdomar som har det svårt hemma!

Jag vill börja praktisera nuuuuu!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0