Min älskade lilla Zindra <3

Det har inte varit några roliga timmar det senaste dygnet :( Igår kväll runt 20.00 började Zindra kissa inne. 3 ggr igårkväll, 3 ggr under natten och en idag på morgonen.. Så gör INTE en frisk hund! Ringde till djursjukhuset direkt och fick en tid till 14.00 idag. Tog massa blodprover, urinprov och röntgen.. INGET var/är fel på henne? Sjukt skumt.. Jag var mest rädd för att det skulle kunna vara livmodern, men det var det inte. Fick en antibiotika kur att börja med idag och 7 dagar framåt, hoppas på att det hjälper! TACK OCH LOV att mitt lilla liv är försäkrat! Besöket idag gick på 4500 :- men efter att försäkringen varit inne och täckt upp slutade det hela på 1350 :-. Hon har inte kissat inne sedan 08.00 imorse, och hoppas på att det är torrt hela natten också :)

Det är jobbigt med djur. Man vill så gärna förstå vad som är fel, men det är så svårt eftersom dem själva inte kan berätta för oss! Väldigt frustrerande när man har en hund som råkar ut för det mesta :( Zindra har verkligen haft otur i sitt liv, hon har inte haft det speciellt lätt.. Och jag som matte, klunde aldrig förutse detta innan.. När man köper en hund är det som att spela på lotto. Man vet aldrig "vad man får"....

Denna händelsen idag fick mig att tänka väldigt mycket på vad som är värdigt för en hund att gå igenom.. Zindra har åkt fram och tillbaka till djursjukhuset mååånga gånger, och än slutar det inte! Idag fick vi åka dit, en ny operation väntas inom kort och hon är bara 6 år.. Vad är egentligen värdigt? Att ha ett djurs liv i sina händer är inget som är lätt! Men känner jag mig själv rätt så kommer jag kämpa in i det sista, det har jag alltid gjort. Är bara rädd för att jag någon gång kommer till det skedet då jag inte orkar mer, inte ens för zindras skull...


Kommentarer
Postat av: lola

usch vet precis hur det är:( och det vet du ju..det är hemskt men så länge prognosen ser bra ut så kämpar man för sitt djur:) men blir sååå ledsen lilla zindra gumman

2011-02-08 @ 20:05:23
URL: http://lolacederholm.blogg.se/
Postat av: lola

usch vet precis hur det är:( och det vet du ju..det är hemskt men så länge prognosen ser bra ut så kämpar man för sitt djur:) men blir sååå ledsen lilla zindra gumman

2011-02-08 @ 20:05:31
URL: http://lolacederholm.blogg.se/
Postat av: Sara & Vilja

Usch ja din lilla Zindra har verkligen otur. Hon som är så söt! Men precis som du säger, man kämpar sig vidare för de små liven är som ens egna barn.

Hoppas att hon slipper mer elände i framtiden! Kram

2011-02-08 @ 20:29:25
Postat av: Helena

ush vad hemskt =( stackars lilla Zindra...får hoppas hon blir bra snart =(

Finns inget värre än när ens djur inte mår bra...

Man känner sig så himla maktlös...

2011-02-08 @ 20:35:42
Postat av: Hanna

Håller med, inte skoj när de blir sjuka !

Har en katt jag har vart inne med var varannan månad !!

Mycket pengar, de värsta är ju att försäkringsbolaget inte går in o täcker allt förstora summor !!

Eller upp till 25 tusen på 1 år, o jag har bara 6 tusen kvar till månad 8 . . .

De är inte mycket pengar !

2011-02-08 @ 20:37:39
URL: http://hcmo.freshmagazine.se
Postat av: Sara

Svar till Hanna: tidigare hade jag ett belopp på 25.000 men så fort zindra blev sjuk våren 2010 så ringde jag Agria och höjde de beloppet till 50.000 kr/år. Det kostade inte många kronor extra i månaden, och det är verkligen värt de!

2011-02-08 @ 22:32:29
Postat av: Evelina

Håller alla tummar och tår för att zindra ska bli bra! Vet att du kämpar in i det sista för att hon ska ha det bra, det ska du ha beröm för, du gör verkligen allt för din hund och det värmer i hjärtat att se. Hon är så fin! Skickar en massa styrkekramar till dig och zindra! Massa kramar <3

2011-02-09 @ 00:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0