Undrar egentligen hur länge jag håller på?

Idag har jag verkligen haft bloggtorka.. Vet inte vad jag ska skriva..

Vad är intrresant att veta?

Vad är mindre intressant?

Varför skriver jag egentligen?

För att göra er läsare nöjda, eller mig själv?

Jag tycker knappt att det är kul att skriva överhuvudtaget :(

Har diskuterat det här med blogg, och kommit fram till att jag utelämnar mycket av mig själv till er. Vad jag gör, vad jag äter, vad jag har på mig, vem jag umgås med, vad jag ska göra till helgen osv.. Är jag verkligen säker på att jag vill att NI ska veta i stort sett allt om mig? Jag vet att detta är mitt eget val, om vad mina inlägg ska handla om.. Men skriver jag inte mycket om mig själv och får er läsare "nöjda" så sjunker statistiken och då blir man "besatt" av det! Man vill ju självklart utåt sett verka som en intressant människa som har många "järn i elden", men vem har egentligen påstått att jag behöver bevisa det för er? Det räcker väl egentligen med att mina vänner, pojkvän och min familj vet vad jag håller på med?

Förr kunde jag känna ett enormt sug efter att få skriva av mig, allt mellan himmel och jord ville jag skriva om. Jag blev glad för den respons jag fick av er - kommentarerna. Kommentarerna finns inte mer.. Jo, kanske om jag skulle skriva ett jätte provicerande inlägg, men vem vill vinna läsare på att provicera? Inte jag.. Även om bloggen är till för mig och definitivt ska handla om mig så är det alltid en sporre att få kommentarer. Det gör att man har lättare för att skriva de dagar man inte ens känner för det...

www.saralofvendahl.blogg.se börjar sakta men säkert försvinna...

Även om ni inte märker det just nu, så gör jag det..'

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Helena

jag känner precis likadant som du...det man skriver i inläggen vill man igentligen inte dela med sig till allt o alla alltid o ibland har man bara tråkiga vardagliga saker att skriva om....då känner ja precis som du gör nu lixom..vem skriver man detta till o varför osv....Jag ska iaf ha kvar min ett tag till o se hur jag gör senare....men jag förstår precis hur du menar

2011-02-08 @ 13:20:56
Postat av: Bloggläsare

Tråkigt att du känner så. För jag tycker det är kul att läsa om ''någon normal'' människas liv om man nu kan säga så. Jag förstår lite hur du tänker. Men tycker det vore tråkigt om du skulle lägga ner. Hoppas du får upp lite gnista igen. Stor kram / Bloggläsare

2011-02-08 @ 19:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0