Mina "shopping-fynd" igår :)

Dagens frukost: 1 tallrik havregrynsgröt med sylt och mjölk :)

Om 45 min ska jag promenera bort till Salong Holst för att ÄNTLIGEN bli fin i håret igen ;) Det har gått tre månader sen sist jag var där, och min utväxt skriker efter lite slingor!

Men först tänkte jag berätta lite om dagen igår :) Det hela började med att Jimmy frågade mig om jag ville följa med honom till Thures här i Kävlinge och ge smakråd ang ett par skor han hittat. Klart ville jag det :) Det slutade med att jag också kom ut med ett par nya skor för 500 :- :) Fick ett par promenad skor av mormor i julklapp som knappt är användna (3 månader) men jag kände att nu när våren närmar sig så är det nästan ett måste med 2 par träningskor! 1 par som man använder när man powerwalkar ute, och ett par som man har på gymmet. Det bästa av allt var att jag hade ett tillgodokvitto där nere på 500 :- (Fick en cykel från Time värd 4000. Jag hämtade ut en cykel för 3500 :- vilket resulterade i ett tillgodokvitto på 500 :-) så skorna kostade mig INGET ALLS! Härligt!





Efter besöket på Thures körde vi till centan för att fixa en del ärende. Passade på att ta med mig mina 2 par vinterskor som jag köpte på skopunkten i höstas för att reklamera dem! Båda två har gått i sönder, den ena i "tyget" bak på båda hälarna och det andra paret, där har sulan släppt helt på den ena skon. Först trodde jag inte att man hade en chans att reklamera, eftersom skorna var väl använda och såg ganska slitna ut! Men jag påpekade för hon som jobbar därinne att jag endast haft skorna i 4 MÅNADER, och även om det är skopunkten --> billigare skor, sämre kvalite, så ska dem ändå hålla en hel säsong i alla fall! Och det höll hon med om :)







Värdet på de tidigare skorna var 800 :- tillsammans. Värdet på de 2 par nya skorna blev 400 :- tillsammans vilket betyder att jag fick hämta ut 2 par helt nya skor + 400 :- tillbaka i handen :) Wiiee vad glad jag blev! Dock var jag tvungen att köpa 2 par höst/vinterskor, eftersom jag bara hade dem 2 paren jag fick lämna in.. Men skit samma, jag fick ju ändå tillbaka 400 :- (som jag ska köpa någon vårsko för) + att jag blev av med dem andra två som var ganska "förbrukade"!



Onsdagen var alltså en BRA dag :)

3 par nya skor utan att smälla en krona själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0