Det gör mig ledsen ;(

Som jag trodde så skulle besöket på djursjukhuset gå på närmare 1500:-, 1400:- blev det för att vara exakt! Men kan rutinerna och kostnaderna vid detta laget. TYVÄRR fick jag en negativ "dom" av veterinären där.. Jag har sedan länge vetat att Zindra har dåliga knäskålar och det var mycket pågrund av det som hon blev skadad på det vänstra benet i våras. Idag skulle veterinären känna på benen och få reda på om det "sjuka" benet har utvecklats, med nya starka muskler osv. Och det var då han sa det som gjorde mig chockad: "De benet som har opererats, och som man kan kalla det sjuka benet är i detta läge de ben som är friskast". Zindra hade alltså mycket mer muskler i sitt "sjuka" ben än i de friska. Hur kan detta då komma sig? Borde det inte vara de "sjuka" benet som är sämst, med tanke på att det tar tid att återhämta sig osv? Veterinären berättade att Zindras så kallade "friska" ben är inte så friskt längre. Knäskålen är nästan lös, och han trodde att man skulle behöva operera detta! När visste han inte, kanske om 6 månader, kanske om 3 år.. Men han tyckte definitivt att det var bättre om man bokade en operationstid, istället för att vänta på att något hemska ska hända, och därefter ta tag i problemet. Hmm.. Detta var ingen rolig information som ni förstår ;(

Nu ska jag lägga mig och försöka att inte tänka på detta mer.. Blir bara jobbigare då! Får ta och rådfråga med min älskade Mamma när hon kommer hem från Thailand.. Hennes råd är alltid dem bästa :) Imorgon ska jag äntligen få min sovmorgon! Som jag har längtat efter att få sova längre än till 07.30 ;)

Godnatt

Kommentarer
Postat av: Marie Berger

Anna Mårtenssons mamma! Måste bara säga att det är så kul när du skriver att de bästa råden kommer från MAMMMA. Att ni har insett detta nu! Efter så många år när ni tyckte vi var "a pain in the as". Lycka till med allt! Hund, hus och så...

2011-01-28 @ 22:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0