Seminarie på fredag!

Då var ännu en skoldag avklarad, och jag är såå glad för det! Idag har våran domstolsgrupp suttit sen 09.00 imorse till 15.00 i eftermiddag och bara pratat, klippt in + tagit bort text osv.. Men ÄNTLIGEN är vårt arbete klart och det är såå skönt! Känns som att man har lagt jätte mycket tid på det, vilket gör att man självklart hoppas på en hög poäng :) Seminariet är på fredag 10.15 - 12.00 och därefter får vi reda på poängen ( 0,2,4,6,8,10 poäng ) Börjar redan nu bli lite nervös faktiskt.. Seminariet är det meningen att domstolsgruppen ska "äga" om jag får uttrycka det så?! :)

Såhär kommer det gå till på fredagens seminarie:


- Genom den vårdnadsutredning som vi har fått ta del av, av en vårdnadsutredargrupp framför vi i domstolsgruppen våra domskäl och vårt domslut. Redovisningstiden ska helst uppnå 45 min.

- Vårdnadsutredarna får vårt domslut + den kritik vi har mot vårdnadsutredningen samt vårdnadsutredarna i sig. De får 20 minuter att prata igenom (ensamma), om de har något form av kritik mot våra domskäl och vårt domslut.

- Alla samlas igen och kritiken mot respektive grupp framförs.

- Sist men inte minst: POÄNGEN DELAS UT TILL RESPEKTIVE GRUPP!


Det kan alltså hända att vårdnadsutredarna "bara" får 6 poäng, medan domstolsgruppen får 10 poäng. Så det är verkligen klurigt hur denna lärare kommer att dömma. Har en tuff dag imorgon att se fram emot.. Jag måste "råplugga" på allt det vi har skrivit idag (8 sidor) och helst av allt kunna så mycket som möjligt utantill.. Kämpigt! Antar att jag kommer vara lättad på fredag 12.00 när jag går hem från skolan ;)

Nu ska jag snacka med min finaste i tele, och dricka en kopp kaffe!

Kommentarer
Postat av: lina

De kommer gå bra. Stå på er, fast ni inte har helt rätt. Hur många poäng måste ni ha totalt för att bli godkända?

2011-03-02 @ 19:36:09
Postat av: Sara

Hoppas på de Lina :) Vad menar du med att "fast vi inte har helt rätt"? Nu blir jag nervös :) Jag vet inte hur mkt poäng som krävs. Men man kan få allt mellan 0,2,4,6,8,10. Poängen räknas in tillsammans med moment 1 + tenta poängen :) Desto fler poäng på moment 1 och 2 desto mindre behöver man samla ihop på tentan ;)

2011-03-02 @ 20:01:59
Postat av: lina

Med det menar jag att om motståndarna kommenterar att ert beslut inte fungerar fullt ut så ge er inte. Lägg hela tiden fram argument för att ni har rätt. Båda våra grupper fick lika många poäng. Ja, jag menade totalt, med alla momenten.

2011-03-02 @ 21:05:37
Postat av: Sara

Aha, du menade så :) man måste ha 27 poäng sammanlagt! Får man 10 på moment 1 och 10 på moment 2 behövs endast 7 poäng (av 25) för att klara hela delkursen :) det gillas! Vi har massor med argument: HD dommar, NJA fall och nästan 2 sidor med text som vi kallar "kött på benen" haha ;) Tror att det kommer gå bra! Hoppas de i alla fall :)

2011-03-02 @ 21:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0