Söndag och jobbdax, igen..

03.30 la sig Jimmy bredvid mig i sängen inatt.. Vaknade av hans härliga pussar och kramar <3 Tyvärr var jag inte lika förtjust i att gosa som han var, då jag hade sovit som en stock sedan 23.00. Anledningen till att han gick och la sig så sent var för att han hade lovat sin kära syster skjuts till Malmö vid 02.00 (vad gör man inte för sina syskon? hihi) Vaknade av mig själv 09.00 idag och tog med mig Zindra på en långpromenad bort till PREEM för att handla lite goda bullar till frukost :) Nu sitter jag här, och undrar: när är det OK att väcka en person som somnade 03.30 inatt? ;) Jag börjar bli väldigt hungrig nu, och hade mer än gärna myst med Jimmy framför TV:n med frukostbullarna till ett avsnitt Spartacus. Men på något sätt känns det som att det är för tidigt att väcka honom nu? Aja, kan kanske fördriva tiden ytterligare 30 min med lite plugg..

Idag hade jag egentligen tänkt träna, laga middag tillsammans med Jimmy och bara unna mig en helt ledig dag. Den tanken försvann så fort jag öppnade ögonen och tittade på telefonen. Ett medelande och ett missat samtal från vikarebanken, vikarie behövs ikväll 15.30 - 22.00. Var tveksam först till att ta turen, men efter 5 minuters funderande ringde jag upp och sa att jag tar den! Detta är det tråkiga med att plugga.. Först går man i skolan hela veckan och när helgen väl kommer blir man nästan alltid tvungen att jobba en eller två dagar på helgen. Egentligen är jag inte "tvungen", men för att jag ska kunna leva "normalt" och slippa känna mig som en urfattig student så måste jag göra det.. Sen gäller det att hela tiden tänka framåt. Vet jag att jag inte kan jobba någonting nästa helg, så måste kanske denna helgen vara tråkigare och fyllas med jobb... Men men, det är "bara att bita i det sura äpplet och se glad ut"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0