Mina penga-problem!

TACK & LOV för att "lönen" har kommit idag!! Har verkligen varit FATTIG den sista veckan, och försökt klara mig på typ 200 :-, det har gått, men det har varit tufft. Har ingen utom mig själv att skylla på.. Ibland tror jag att jag har mer pengar än vad jag har, och börjar spendera trots att jag då kanske inte kommer klara mig hela månaden.. Typiskt mig! Som förr, förra helgen så handlade jag 2 nya sommartoppar på Cubus för 149:- st = 300 :-, det tyckte jag var billigt för dessa ursöta toppar. Men hade jag egentligen råd med dem just denna månaden? Nope.. Likadant gäller det utgången som skedde med mina socionom-vänner för någon helg sedan. Hade jag råd med 2 taxiresor fram och tillbaka från Hjärup till Malmö? Nope.. Som tur var betalade jag bara 1 enkel resa med taxi, men ändå.. Ja ni förstår själv.. Jag brukar ha stenkoll på min ekonomi, och då menar jag verkligen STENKOLL! Varje månad den 25:e sätter jag mig ner och skriver en "Saras-utgifter-lapp". Då får jag fram den totala summan av allt jag kommer spendera den månaden, samt även hur mycket pengar jag har över att "roa" mig med :) Jätte bra! På den här lappen räknar jag även med matpengar, ciggaretter, eventuella födelsedagspresenter osv..

Hur kunde det egentligen gå snett denna månaden?

Snacka om att det är emot mina principer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0