Utmaning :)

Visste inte att jag hade blivit utmanad av www.johannamaddisnicole.blogg.se, men så vart fallet :) Vad kul! Blev utmanad i fredags (tror jag det var?) Men har inte haft tid förren idag att sitta ner vid datan i lugn och ro. Men som man säger "bättre sent än aldrig ;) "

MATVANOR:

Bästa maträtt? Jag är en människa som inte alls är kräsen. Äter i stort sett allt, och har alltid gjort. Bästa maträtt? Den var svår.. Jag har ca 5 rätter som jag verkligen älskar, men om jag bara får välja 1 rätt så säger jag ugnsbakad lax med potatis och en god sås, mumma!

Bästa efterrätt? Rabarberpaj med vaniljsås. Är verkligen frälst i rabarber :)

Bästa dryck? Vatten, för att överleva. Kaffe för att klara av vardagen ;)

Hatdryck och maträtt? Avskyr verkligen redbull och öl (örk!) Maträtt? finns nog inget jag verkligen avskyr. Däremot gillar jag inte svamp, men det är ju ingen maträtt.

Bästa alkoholdryck? Svår fråga? NOPE ---> CIDER!

Använder du smör på smörgåsen?
Självklart! Hade troligtvis aldrig ätit mackor om jag inte hade fått ha extrasaltat smör på..

Smågodis eller färdiga påsar?
Smågodis, helst karamellkungen :)

Bästa soppan? Potatis/purjulökssoppa + tomatsoppa

Favoritglass? Bjärreds mjukglas med vitchokladsås + noisettesås (sjuuuukt gott!) men onyttigt..

SHOPPINGVANOR:

Hur mycket shoppar du för varje månad? Hmm.. det varierar verkligen. Men nu när jag pluggar, så kan jag dra ett snitt på 500:- per månad. När jag jobbade vart det lätt 1000-2000:- i snitt.

Har du mer skor än kläder? Nää, och tur är väl det ;)

Favoritplagg? Jeans till vardags, klänning till fest.

Favoritfärg på kläder?
Favoritfärg? Eller det man faktiskt använder mest? Favoritfärg är pastell (alla de möjliga färger) men jag använder sällan det, utan istället blir det: mörkblå, svart, och grå (tråkigt, jag vet!)

Favoritfrisyr? Långt lockigt hår :) Älskar verkligen korkskruvar!

Bästa mönster? Blommigt

Bästa accessoar? Pärlörhänge, funkar till allt!

Underkläder?
vadå, om jag använder sådana eller? Nä men favoriterna får bli string, fast inte "tanga" utan med en 5 centimeters spets kant upptill.

Hatplagg?
Byxdress + harem-byxor

ARBETE, UTBILDNING:

Jobbar, eller pluggar du? Pluggar (2 år kvar!!!)

Vad vill du bli? Hoppas jag blir det jag utbildar mig till :) ---> Socionom

Trivs du med ditt jobb/din utbildning? Japp, till 110 %. Har en fast tjänst inom hemtjänsten, men är såå glad att jag tog mig i kragen och började plugga. Antar att jag hade varit kvar på Kullagården hela livet annars, vilket inte är min dröm precis.. 

Är lönen viktigast?
Att trivas på sitt arbete är viktigast, men erkänner att lönen kommer tätt därefter! Vad vore vi människor utan pengar? Mer pengar innebär faktiskt mer UPPLEVELSER!

LITE ALLT MÖJLIGT:

Har du barn?
Nej, tyvärr.. Vill gärna skaffa så fort jag är klar med min utbildning :)

Är otrohet okej? NEJ!

Älskar du någon? Vad hemskt det skulle vara om jag inte gjorde det? Klart jag gör, min familj, min underbara Jimmy, mina vänner och sist men INTE MINST min härliga skitfis Zindra.

Betyder familjen mycket för dig?
Otroligt mycket! Kan knappt beskriva det med ord <3

Vart åker du helst på semester? THAILAND!!!!!

Bästa klimatet?
Vinter + höst åker FETT BORT! Gillar våren, men en lagom sommarvärme på 20-25 grader skulle vara det ultimata :)

Hemmafest eller krogen?
Är jag med "rätt" folk så får jag säga att jag föredrar hemmafest mer :) Blir alltid en sjukt bra stämning, tycker jag! Krogen åker nog bort, men däremot ställen där man kan dansa på gillar jag skarpt, när jag är på "de humöret" ;)


JAG UTMANAR: Izza, Emma och Angelica :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0