Dåligt samvete...

Känns komiskt att jag i tidigare inlägg bloggat om godis, och nu kommer detta :P

Jag vet inte riktigt vad som har hänt med mig, under de senaste dagarna har jag TOTALT frossat i godis och sötsaker! Vilket självklart INTE är särskilt bra :( Kan det bero på rökningen, såhär många veckor efter att jag har slutat (6)?! Eller har jag bara onödigt många ursäkter (typ heeela tiden) för att få äta? Tyvärr så fungerar ursäkterna..

"Det är ok att synda godis när man tentapluggar"

"Har jag ätit godis måndag + tisdag spelar det väl ingen större roll om jag äter på onsdagen också?"

"När något är öppnat, måste det ätas upp!"


Ja ni "hör" själv.. Jag är inne i en sådan period nu! Jag vet att jag måste sluta med detta, för efter 3 dagar av sådant tänkande visar vågen ca 1 kilo plus :S Jag vet innerst inne att det är fel och alldeles onödigt att kränga sig full med godis, och ändå gör jag det, dag ut och dag in.. Ibland blir jag bara så trött och besviken på mig själv! Jag vet ju att jag är duktig på att avstå från godis när jag väl sätter mig för det. Har ju klarat 4 veckor utan en enda sötsak för ett tag sedan, inga problem alls!

Inte blir det bättre av tanken att julen närmar sig... :S


Kommentarer
Postat av: malin

Fundera inte aå myckeg. Ta bara tagu drt igen. :-) Ibland är man inne i perioder d man äter mer skit. Baraxatt ta nya tag.Lycka tilö

2011-11-14 @ 03:09:22
URL: http://malhin.blogspor.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0