Då var helgen snart förbi...

... Och det känns inte skoj! En ledig helg försvinner alltid så sjukt snabbt! Man är alltid så glad på fredagen, och rätt som det är så är det söndag kväll kl 20.00 :S Men jag är ändå glad, glad för at min ledig ahelg har blivit så bra som den har blivit!

Min lediga helg har sett ut såhär:

Fredag 14/10

Mys med Jimmy :) Kvällens middag blev fläskfilé med potatisgrattäng, vilket var riktigt gott! Självklart satt vi bänkade i soffan framför IDOL 20.00 med vars en lite karamell kungen påse ;) Vid 22.30 kröp vi i säng, och var nöjda med våran fredagskväll! Jimmy skulle ju upp tidigt och jobba på lördagen!

Lördag 15/10

Dagen började med en god frukost, i min ensamhet (då Jimmy var och jobbade!) Hade en lägenhetsvisning kl 11.00, vilket gick strålande! Efter visningen begav jag mig ut på en timmes powerwalk för att kl 13.30 ladda upp inför en ny visning! Tack Mamma och Izza som ville vara här med mig och passa Zindra! Därefter hoppade jag i duschen och fixade till mig inför myskvällen hos SIS :) Hon bjöd på en sjukt god lax & räk gryta, som jag bara måste ha receptet på!! Efter maten satte vi på filmen bridesmaids, och till den mumsade vi på Saras hemmalagade äppelpaj. Den var gudomlig, och jag åt mig SPY mätt.. Det ska man inte göra, men tyvärr händer det alltför ofta :S Gjorde det ett flertal gånger igår, och gör det idag igen: TACKAR UNDERBARA SIS FÖR EN MYSIG KVÄLL <3

Söndag 16/10

Dagen började med frukost och därefter en powerwalk på en timme :) Härlig start på en söndag! Vädret har varit underbart denna helgen :) Strålande sol, och lite småkyligt.. Underbart höstväder! Efter powerwalken körde jag och Jimmy ner till affären och fick inhandlat ingredienserna till dagens middag + lite annat smått och gott. På vägen hem körde vi inom Sonny och Vera och fikade på hennes underbart goda kanelbullar och lite kaffe :) MUMS! Jag lyckades även tjuva till mig ett kokt ägg :P hihi.. Super trevligt med ett spontan besök, och alla var lika tjusiga ---> MJUKISKLÄDER = Söndagens Outfit!
16.00 bjöd vi hem Mamma och Lars på middag! det blev vårt nya favorit recept på lax i ugn och till efterrätt bjöds det på vaniljglass med varma hallon + kaffe :) Tack för sällskapet gott folk!



Ush ush ush.. Känner mig nästan gravid (hur nu det känns?! Antar att man känner isg uppsväld?!) för det gör jag verkligen nu.. Har syndat sjukt mycket denna helgen, och jag får liksom ingen stop på mig själv. Har fått cravings efter choklad sen jag slutade äta, och jag kan knappt hålla mig borta från det i en dag ens? Har jag varit utan godis i en dag, tycker jag själv att jag är duktig och ger mig själv tillåtelse till att äta dagen efter igen.. Sjuka tankar! Det är precis som att det är "mer okej" att synda nu när jag inte rökar.

"Det är mer ok att gå upp 5 kilo i vikt än att jag fortsätter att röka"

SJUKA TANKAR!!! Så nu är det skräpning igen! Det är INTE okej att synda godis var och varannan dag, bara för att jag slutat röka. Därför tänker jag nu köra 2 nya veckor, där ordet godis inte finns med! Inga sötsaker, ingen läsk, ingen skräpmat osv! Den 28 oktober är det ok att synda nästa gång...

Nu jävlar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0