Idag har jag varit rökfri i 7 hela dagar! ...

img_5321 (MMS)

Idag har jag varit rökfri i 7 hela dagar! Jag trodde att dag 4 var värst, men tänk så fel jag hade.. Idag, dag 7 har varit den absolut värsta hittills! Abstinensen och saknaden efter cigarretten har varit enorm. Jag kan säga som såhär, att mellan kl 18.00 och 20.00 har jag i stort sett bara gråtit! Jimmy har försökt få mig på andra tankar, men inte ens han kunde hjälpa mig idag.. Jag grät och berättade hur jag mådde och hur jobbigt det var.. Jimmy bara låg vid sidan om, kramade mig och lyssnade.. Precis det jag behövde! Nu har jag lugnat ner mig igen, men jag kan säga att det var inte långt ifrån att jag stack iväg för att handla cigaretter! Tur jag hade Jimmy hos mig, som "stoppade" mig!  Orkar inte känna såhär mer! Det tar så mycket energi, att ständigt tänka på cigaretten :( När ska abstinensen släppa? Om 2 veckor? Om 2 månader?  Men jag måste säga att samtidigt som det är jävligt svårt, så är jag STOLT! Jag som aldrig någonsin har varit utan min cigarett i mer än 12 timmar har nu varit rökfri i en HEL VECKA!! Jag behöver en belöning ;) Men vad skulle det kunna vara?  Nu ska jag förbereda jobbe väskan, och därefter krypa i säng! Imorgon väntas jobb mellan 07.00-15.30. Därefter är det mys med Jimmy och ett restaurang besök som står på schemat <3


Kommentarer
Postat av: anna

underbart att höra! 7 dagar som rökfri grattis och fortsätt kämpa! =)

http://www.pfizer.se/slutaroka____21293.aspx



titta så mycket positivt som redan hänt i kroppen!

2011-10-08 @ 09:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0