Mysfredag = fotbollsfredag

Fredagskvällen blev inte alls som jag tänkt, eller planerat :( Jag och Jimmy hade bestämt att ha middags + filmmys här hemma. Men då gör jag det stora misstaget och går in på tv-appen och ska se vad det går för filmer ikväll. Det enda jag ser är: EM kval fotboll - Sverige - Ungern. Neeejj!! (tänkte jag..) Jag vet att Jimmy älskar fotboll, och jag kunde minnas att han sagt något om den där matchen tidigare i veckan.. Men varför var han så ivrig att kolla film med mig? Hade han glömt bort fotbollen kanske? Jag skulle kunnat utnyttja det, men istället säger jag såhär:

Jag: Baby, egentligen vill jag inte säga detta.. För att jag vill vara med dig.. Meeen..
Han: Vadå?
Jag: Det är fotboll på TV idag, som jag tror att du vill se.
Han: JAA, visst fan. Det hade jag helt glömt bort!
Jag: Hmmm.. Kul.. :(
Han: Men älskling, vi kan kolla på filmen istället?
Jag: Absolut inte! Jag vet att du vill se fotbollen + att filmer försvinner ju inte..
Han: Ohhh TACK!! Du är bara sååå bäst..
Jag: Mmm.. Visst är jag? (eller vadå?) :)

Så kvällen slutade med att jag passade på att plugga! Fick läst 4 kapitel i en intressant bok - Introduktion till klinisk psykiatri. Efter läsandet gick jag ut till Jimmy som låg nerbäddad i soffan framför fotbollen.. La mig i hans knä, och somnade bums! Fotboll är ett perfekt sömnmedel för er som inte redan visste ;) Trots att fredagskvällen inte blev precis som JAG ville, så är jag ändå glad att jag kunde göra Jimmy glad!

Sitter här hemma ensam just nu. Jimmy har begett sig iväg för att cykla Kävlingetrampen (Fattar dock inte hur han pallar?) Men det är något som han och hans familj gjort i 20 år, och då förstår jag att man vill fortsätta med det! Tråkigt bara att sovmorgonen vi skulle haft tillsammans, försvann.. Har precis ätit frukost och nu ska jag dricka mig en kopp kaffe (eller två!) Runt 11.00 drar jag bort till gymmet ocg kör ett styrkepass! Har känt mig lite stressad med träningen denna vecka, för att få ihop mina 4 ggr. Tränar jag idag så blir det den fjärde gången :) Så det var "lite precis" med träningen denna vecka..

Hej sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0