Tankar innan läggdags...

Ibland kommer jag in i perioder då jag bara tänker och funderar.. Mycket av min energi går åt när jag analyserar saker, plussar ihop 1+1 samt försöker förstå varför vissa saker blir på ett visst sätt. Jag brukar säga till mig själv att jag inte ska lägga energi på saker som bara får mig att må dåligt, men ibland är det svårt att lyssna på sin inre röst. Brukar ni lyssna på den? Hade jag lyssnat på min inre röst så vet jag att saker och ting inte hade varit som det är idag, både på gott och ont. Jag måste lära mig att fokusera på de saker som betyder något, det som är roligt och värt att lägga sin energi på. Varför slösa det på sådant som får mig att må dåligt?

Ibland önskar jag att jag kunde tänka som blondinbella! Ni som har läst hennes bok, vet vad jag pratar om.. Göra saker för att man vill det och inte för att man måste men även umgås med personer som får mig att skratta och må bra. Jag behöver det, precis som alla andra.. Kärlek är livets medicin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0