Första klientsamtalet :)

Precis som rubriken lyder så har jag haft mitt första "riktiga" klientsamtal idag, och jag kan säga att jag har varit riktigt nervös över de hela dagen! Tidigare har jag hållit i ett skolsamtal, där både rektor och lärare sitter med.. Det är stor skillnad på att prata med myndighetspersoner vs klienter.. Men jag var nog mer nervös inför skolsamtalet då man har en tanke om att de "vet" vad som ska sägas och hur det ska sägas.. Klienterna har oftast inte lika mycket koll, vilket för mig som kandidat är bra.. Skulle jag "tabba" mig och fråga fel saker eller glömma något så hade de inte varit någon förutom jag själv som märkt det, och det är ju skönt :) Trots nervositet lyckades jag hålla igång samtalet i 1 timme :) Det finns mycket att prata om när man utreder en 2 barn! Hoppas på att få göra de fler gånger innan jag slutar :)

Imorgon ska jag vara på familjecentralen hela dagen :) wiiee! Gosa med bebisar är inget jag tackar nej till ;)

Alldeles strax är jag framme i Kävlinge! Idag ska jag ha lite kvalitetstid med Vera :) :) Var alldeles för länge sedan sist, så det är på tiden att dejten blev av! Tyvärr är det inte lätt att få ihop allt, hur gärna man än vill..

Kram på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0