Gott slut 2012 och gott nytt 2013 :)

Då är det snart bara 4 timmar kvar på 2012! Denna nyårsafton blir inte lik någon annan, men det gör mig/oss ingenting! Vi har ätit en god middag hemma hos Mamma & Lars och jag har äntligen fått gosa med min FIS <3 Som jag har saknat henne!! Nu är vi hemma, och till skillnad från många andra ska vi nu mysa ner oss i soffan med lite gott framför en film :) Alltså kommer det bli en lugn och skön nyår! Jetlagen har infunnit sig, kraftigt!! Får se om jag orkar hålla ögonen öppna fram till 24.00.. Tveksamt! Har ställt klockan ifall vi skulle somna, för raketerna vill jag titta på :) Vi är båda såå glada för att vi inte har något inbokat detta år! Vi hade inte orkat helt enkelt.. Tidsskillnaden känns rejält! Hoppas att alla mina läsare får en härlig och underbar nyår!! :)

En längre resumé om 2012 och det kommande året kommer i ett annat inlägg imorgon eller i övermorgon!

Gott nytt år önskar vi er!! :)

Kvällens Sara :)

På hemmaplan!

Flygresan hem gick bra :) Inga förseningar, bra platser och god mat! Tack och lov för det! Landade vid 22.40 igår och somnade gott i sängen vid 01.00 inatt :) Underbart att sova i sin egen säng!! Tyvärr kunde jag inte sova så länge som jag önskat, vaknade vid 07.30! Just nu håller jag på att packa upp väskan och slå in alla presenter :) Älskar att handla till andra!! Hihi..

I eftermiddag får jag FINT besök av Becciz
Soo long!

Dags att åka hem ;(

Thailand: 05.28

Då var denna resan över.. Den resan som man längtat efter såå länge.. USH!! Varför måste allt som man längtar efter, ta slut så snabbt när man väl infunnit sig på målet? Precis som Jimmy sa till mig igår så hade vi utan problem kunnat stanna 1 månad till! Om 24 timmar (räknat från nu) landar vi i Sverige! Det är en lång resa vi har framför oss, med bussturer, 2 flygresor och några timmars mellanlandning! Men jag kan säga som såhär, det ska bli skönt att krypa ner i sin egen säng inatt ;)

Om 45 min blir vi upphämtade av Joyce och Björne. De var så snälla och kunde köra oss till busstationen :) Nu ska jag äta frukost, och därefter fixa lite smått! Sen bär det av!!

Här kommer lite bilder från vår sista dag i Thailand :) Och självklart hann jag även med en timmes oljemassage också :) :)

Poolhäng :) Underbart!!

Sista dagen i Thailand ;(

Lördag, och vår "sista" dag i Thailand :( Tur att vi har fint väder i alla fall, så att jag kan pressa det sista idag! Klockan är 10.15 och här är närmare 30 grader varmt :) Det är synd att tiden går alldeles för snabbt, vilket medför att jag inte känner mig mättad på Thailand än! Jag hade velat stanna en månad till, så underbart det hade varit :) I ett tidigare inlägg skrev jag att jag inte visste när jag fick komma tillbaka igen.. Men det vet jag visst det! Om 2 år är jag/vi tillbaka och då ska vi absolut stanna här lite längre :) :) Fram tills dess ska jag plugga färdigt och ta min examen, förhoppningsvis få ett jobb inom det jag är utbildad som, spara pengar till nästa resa, fixa och dona i vår lägenhet, åka på en Sverige semester och massa annat :) Med alla planer jag har för de kommande 2 åren så lär tiden gå fort!! ;)

Nu ska jag äta lite frukost och därefter lägga mig vid poolen en sista gång! Snyft!! Vid 07.00 imorgon sitter vi på bussen till Bangkok!

Haha :) Klockren!

Solbränd + vattenskoter :)

Jag är glad att jag har varit försiktig med solandet under denna resa! Första 1,5 veckan smorde jag in mig med faktor 15 och därefter har jag haft 8:an varenda dag. Detta har gjort att jag har fått en fin gyllenbrun färg utan att bränna mig!! :) Efter lite mer än 2 veckor i solen har jag inte fjällat, och hoppas att jag inte kommer göra det heller.. Hellre en svagare gyllenbrun färg som håller länge än en rödbrun färg som försvinner snabbt pga att jag bränt mig!

Idag har vi solat och badat mellan 11.00-13.00 och därefter körde vi ner till Jomtien. Killarna har kört vattenskoter, medas jag och Nina har slappat under parasollet på stranden :) Efter deras tur körde vi vidare till busstationen och inhandlade våra bussbiljetter som gäller från Pattaya till Bangkok! 134 bath ( 30 kr ) kostade en enkelbiljett för att få åka i ca 12 mil, lagom pris ;)

Dags att fixa till sig! Kvällen kommer att gå i shoppingens tecken ;)

På Walkingstreet :)

Pattaya stone park and crocodile farm :)

I trädgården

Vacker :)

Skypat med fisen ;)

Idag har jag skypat med både Mamma och Zindra :) Pratar jag i mikrofonen som jag brukar göra hemma med Zindra så ser jag hur hon lyssnar på mig :) Hon vrider huvudet fram och tillbaka när jag pratar med henne, såå sött!! Saknar min fis sjukt mycket nu.. Vill bara ha henne hos mig och gosa in mig i pälsen <3

Tack för samtalet Mamma, alltid lika kul :)

Några timmar på Nong Noch :)

Jag har varit på Nong Noch - Tropical Garden tidigare, men eftersom några av de andra inte varit där, så är det ett måste att besöka det! Först får man titta på en thailändsk kulturshow (tråkigt!!) och sen är det elefantshow :) Den showen är höjdpunkten!! Den sista timmen gick vi och tittade på den underbart fina trädgården som är anlagd.. Den är stor, mega stor!! Det har varit en bra dag idag :) Sol, bad, aktiviteter samt restaurang mat!

Dags för en dusch!

<3 Miss you like crazy <3

Världens bästa vänner.. Världens bästa tjejer.. <3 Ohh vad jag älskar er!! Vissa dagar här nere, saknar jag er så att det gör ont.. Men snart ses vi!! En vecka kvar, sen blir ni inte av med mig ;)

All kärlek till er: Sara, Becciz och Lola <3

Flaggan :)

Idag har jag och Jimmy ätit middag på Flaggan :) Det är en restaurang som bara serverar svensk mat! Jag åt kålpudding med potatis och lingon, och Jimmy åt snitzel med stekt potatis :) Det är inget ställe som man äter på särskilt ofta, men då och då kan det vara gott!

Nya skor - 200 kr - Love!!

Vår Julafton :)

Idag blev vi bjudna på julmat, och det var GOTT!! Jag har kommit på att jag älskar Jansson, om det inte är för mycket ansjovis dvs ;) Men lite fisksmak är bara gott! Något jag saknade var rödkålen.. Jag älskar rödkål, med köttbullar till :) Vi alla fick i alla fall skypat med Mamma, Lars och hundarna <3 Fisen är så söt när jag "pratar" med henne då hon tittar in i dataskärmen och vrider på huvudet för att höra.. Sötnos! Resten av kvällen bestod av god dricka och lite dans :)

Ett stort tack till Joyce och Björne för en super trevlig kväll!

Kvällens Sara :) God Jul!! <3

Idag har vi alla pressat vid poolen :)

Julaftonsmorgon <3

Thailand: 09.47

Sitter just nu på terassen och dricker mitt kaffe. Idag smakade det riktigt bra, just för att det är lite svalare i luften :) Tänkte äta lite frukost och därefter är det sol och bad som gäller fram till 13.00! Vid 16.00 ska vi gå hem till Joyce och Bjarne och titta på Kalle Anka som de har spelat in ;) Därefter blir det god mat och dricka!!

Önskar alla mina nära och kära en riktigt God Jul <3 Saknar er kan ni tro!!

Julafton imorgon :)

Trots att vi befinner oss i Thailand, har 30-40 grader varmt, solar och badar på dagarna och promenerar runt i linne och shorts på kvällarna så ska vi självklart fira lite jul imorgon :) Den där "riktiga" julkänslan har inte infunnit sig, såklart, då det krävs julfirande med familjen, snö, julpynt, julmust, tända ljus och en gran för att känslan ska infinna sig hos mig.. Men imorgon blir det trots allt lite julfirande :) Vi har blivit bjudna på julbord hos ett par här på området, och det ska bli gott med lite julmat! Jag, Simon, Nina och Jimmy har även köpt lite julklappar till varandra här nere ;) Vi har lagt dem vid det som liknar en gran, mest här nere.. Haha :) Undrar vem som vill vara tomte imorgon?! ;)

Nu kallar sängen! Natti...

I din närmsta matbutik?!

Måste säga att jag blev chockad när jag såg att vanliga mataffärer säljer p-piller! Hemma måste vi kontakta en barnmorska, ta blodtryck, kolla vikt osv, för att sedan på ett recept som vi kan hämta ut på! Är man sugen på att använda p-piller här så kör man till närmsta mataffär eller seven eleven butik och handlar! Hmm... Komiskt!

Tidsinställt inlägg - Grattis på födelsedagen Zindra!!

Idag fyller min älskade lilla fis 8 år :)

Jag köpte henne samma år som jag fyllde 18, och jag har aldrig någonsin ångrat det! En goare hund finns inte!! Hoppas innerligt att du får vara med oss många år till!! <3

Älskar dig min älskade hund!! <3 Människans bästa vän!! <3

Pinacolada på Candyshop :)

Kvällens Sara :) Tagga utgång!!

Ingen semester utan storstädning ;)

Inre stress + myggbett!

Vill börja med att säga tack till alla er godingar som kommenterar här på bloggen :) Jag har dock märkt att det inte fungerar att kommentera tillbaka :( Vet inte varför, men har försökt många gånger, men kommentaren syns inte.. Inte här på min telefon i alla fall! Men ni ska veta att jag ser alla, och blir så glad för att ni vill skriva några rader till mig :)

Då var det lördag.. Vi har cirka en vecka kvar i Thailand, och igår började jag känna den där inre stressen.. Samtidigt som man saknar sin familj och alla vänner, så vill man inte hem!! Förutom sina nära och kära så väntar även plugget, jobbet och kylan på mig.. :S Jag vet inte heller när jag kommer till Thailand nästa gång igen, vilket också känns trist.. Men jag ska försöka att inte tänka på det nu, och istället njuta till 100% under den sista veckan här nere!

Idag vet jag inte riktigt vad som står på schemat.. Jag ska smörja in mig med solkräm nu och lägga mig någon timme vid poolen i alla fall :) Vad som händer i eftermiddag/kväll återstår att se!

Måste bara visa er en bild på Ninas ben! Hon har blivit biten av myggor! Men med tanke på alla hennes bett, och det faktum att de inte riktigt känns som myggbett så vet vi inte med säkerhet att det är mygg.. Hon köpte en speciell salva och tabletter igår, så nu hoppas vi alla på att de lägger sig.. Stackare :(

Tack Koh-Samet för denna gången :)

Vi har verkligen haft några underbara dagar på paradisön :) Nästa gång jag åker till Thailand vill jag absolut åka dit igen! Vi har hunnit med massor, bland annat detta:

- Bott i en bungalow högt uppe i träden och hade små gekkoödlor som husdjur

- Åkt offroadtaxi, haha :)

- Shoppat

- druckit goda drinkar och shakes

- Badat i kristallklart vatten

- Fått en kallsup av saltvattnet så att jag nästan kräkte

- Fått ca 10 nya myggbett

- Upplevt coolaste eldshowen :)

- Promenerat längs stranden

- Kelat med FINA thaivovvar

- Fångat en gräshoppa i sängen.. Urk!

Förutom detta har vi slappat i solstolarna och bara njutit! Tack till er som var med och gjorde denna lilla tripp minnesvärd och härlig :) :)

:) :) :)

Klart och fint vatten :)

Eldshow på stranden :)

Igår kväll fick vi tips om en annan resort som hade lite disco osv.. Vi åkte taxi dit vid 20.30, och visst var det som han sa :) Världens mysigaste ställe!! På stranden var det utplacerat stora partier mattor, låga bord och speciella fåtöljer :) Vi satt i fåtöljerna och mitt i allt började en eldshow, världens coolaste!! Därefter var det limbodans under eld, dragkamp och till sist dans på scenen :) Får nog säga att detta var den mysigaste och roligaste kvällen sen vi kom! Vi ska till den andra resorten ikväll också :) Wiiee!! Som sagt: ÄLSKA Koh-Samet!

Vi satt på stranden, på mattor och speciella fotöljer

https://cdn1.cdnme.se/cdn/9-1/1590657/images/2012/pic_50d2ecc99606ee268c996b85.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/1590657/images/2012/pic_50d2ecc99606ee268c996b85.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/9-1/1590657/images/2012/pic_50d2ecc99606ee268c996b85.jpg%3C/a%3E">https://cdn2.cdnme.se/cdn/9-1/1590657/images/2012/pic_50d2ecc99606ee268c996b85.jpg" class="image">

Ovanligt att man ser såå fina <3

Koh-Samet :)

Thailand: 17.50

Till en början var det tänkt att vi skulle åka till Koh-samui och till Koh-pangan idag och stanna där till söndag. Men priserna på flyg dit var alldeles för dyrt! En flygbiljett tur och retur skulle kosta 2500 kr! Priserna var betydligt mycket högre än när jag åkte dit för 3 år sedan + att vi då åkte mycket tidigare! Priserna går upp ju närmre julafton man kommer.. Så vi bestämde oss för att skita i det och istället boka in oss två nätter på ön Koh-Samet :) Ett beslut vi verkligen inte ångrar!!

10.00 thailändsk tid blev vi upphämtade av taxin som körde oss till Ban Phe! 12.00 tog vi speedbåt över till ön, och jävlar vilken häftig upplevelse! Speedbåten var ganska dyr, då vi betalade 400 kr för tre personer enkel resa, men det var det värt :) Vi blev avsläppta på stranden och checkade in i vår bungalow strax därefter! Resterande av dagens timmar har vi spenderat på stranden.. Här är helt underbart!! :) Det är nästan så att man inte vill tillbaka till huset igen ;) På fredag eftermiddag checkar vi ut, och jag antar att jag även då kommer känna mig så nöjd över att vi gjorde detta :) Att få känna på ö-livet är ett måste när man är i Thailand!

Nu ska vi hoppa i duschen och därefter ta taxi bort till en annan resort för lite musik, goda drinkar och kanske lite dans :) Trevlig onsdag allesammans!

God mat, shopping och massage!

Varmt och skönt :)

Idag har det varit riktigt varmt! Trots en del moln har vi ändå fått mycket färg, speciellt Jimmy :) Vi har legat och solat vid poolen i ca 2,5 timme och därefter blev det lunch rakt över gatan uppe hos "Mama" :) Just nu ligger jag och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar, så att jag kan hänga ut det i solen! Kläderna som tvättas ska åka med till Koh-samet som vi ska till imorgon :) Hotellet/bungalown är bokad, och likaså taxin dit! Vi ska tillbringa 2 nätter på ön, vilket vi ser fram emot :)

Så fort tvätten är hängd ska jag vila ögonen en timme ;) Därefter väntas äventyr i Pattaya!

<3 <3 <3

Egentid med Jimmy <3

Thailand: 23.32

Idag har jag och min älskling haft lite egentid tillsammans :) Vi passade på att äta ute och resten av kvällen har gått i shoppingens tecken! Jag har handlat nya promenadskor, en tröja och en väska :) Jag är så nöjd med alla mina köp! Jimmy fick också handlat en del, och han är precis lika nöjd som jag! Idag spenderade vi lite av pengarna i "äkta affärer" så som Esprit & Nike, och det var billigare än hemma! Mina nikeskor kostar runt 1000 kr hemma, och här betalade jag 450 kr :) Det gillas! Tack älskade Jimmy för dessa timmar med dig <3 <3 <3

Dags att lägga sig! Natti :)

Händelserik dag :)

Idag känns det som att vi fått gjort en massa skoj :) Detta har vi hittat på:

- Tagit båt över till ön Koh-lern, båten tog 40 min och kostade 30 bath = 7 kr :)

- På Koh-lern har vi solat, badat, samlat stenar, åkt en halvt galen moppetur och ätit god thaimat :)

- Skypat med Mamma <3

- Middag på kvällen på favoritstället Beefeater :)

- Shoppat klänning, byxdress, bikini och present

- 1 timmes oljemassage 300 bath = 67 kr :) Nog den mest intima massagen jag varit med om ;)

- 30 min pedikyr 150 bath = 33,50 kr

En härlig dag minst sagt :) :) Imorgon har vi inga planer.. Blir nog poolhäng eftersom vi var iväg idag! Ska bli skönt att sova en timme längre imorgonbitti i alla fall :) Kramar till er <3

Elefantridning + Underwater World :)

Natti Natti :)

Kvällen den 14:e december :)

Kvällen igår var perfekt från början till slut :) Jag har sedan tidigare en favorit restaurang som heter Beefeater, och där åt vi igår! Maten är sjukt god och det tyckte även Simon, Jimmy och Nina :) Jag fick höra det resten av kvällen sen!! Mätta och belåtna gick vi en runda på Mike Shopping Mal, dock tycker jag att köpcentret blivit sämre :S Efter lite shopping, och mycket promenader så bestämde vi oss för att testa "fish spa" som kostade 25 kr, och då fick man sitta hur länge man ville! Därefter tog vi alla vars 1 timmes fot/vadmassage för 45 kr! Det är sjukt så billigt det är här :) Innan vi stack hem så blev det ännu mer shopping på Walking Street + ett besök på en "Ping pong show".. Tro mig det är inget speciellt att se! Men mitt ressällskap var nyfikna på det, och när showen var slut höll de med mig!

Förutom den tråkiga showen så var det en bra fredag från början till slut!! :)

Thailand 14 dec - Fishing Park :)

Utekvällen igår :)

Vi mötte upp Jennie och Johan på Walking Street, därefter gick vi och åt en god middag och drack en pinacolada drink på en sea food restaurang! Resterande av kvällen bestod av god dricka, klubbar, disco, biljard och dans :) Tack för en super trevlig kväll!!

Kvällen Sara :)

Thailand: 17.20

Om 15 min blir vi hämtade av taxibilen :) Kvällen ska vi spendera med Johan, Jennie och Stefan :) Först restaurangmat och därefter några öl, cider och drinkar på Walking Street :)

Trevlig kväll :)

Härliga timmar vid poolen :)

Godmorgon :)

Dagen idag :)

Thailand: 00.30

Idag har det som sagt först varit väldigt fint väder, för att hastigt skifta till spöregn! På 1 timme fick vi i stort sett översvämningar på området! 2 timmar efter att de slutat regna hade allt vatten runnit bort, skumt väder! Lite rastlös som jag var passade jag på att handla frukt ifrån fruktmoppen som kommer till området varje dag :) MUMS! Jag älskar verkligen tillgången på frukt här nere :) Idag köpte jag massor, färdigskivad så att det fyllde en hel stor tallrik för 10 kr :)

I eftermiddag har vi varit nere och växlat våra pengar.. Valde att göra det här, då kursen är mycket bättre! Därefter blev vi körda till BIG C EXTRA (Mamma, har bi inte varit där, så är det ett måste!) för att handla lite mat och flipp-flopp skor.. Killarna kom hem med desto mer :) Vi hittade Beats By Dr. Dre hörlurar för bara 170 kr, vilket är sjukt billigt! Hemma ligger de på 1500-3000 kr :) Funderar på att köpa ett par till mig själv också faktiskt.. Nu ska vi snart lägga oss, så att vi orkar upp imorgon :)

Natti Natti :)

Vilka kontraster!

Thailand: 15.00

Från kl 09.00 - 14.30 har det varit ca 30 grader varmt (om inte mer!) och strålande sol :) Vi har legat vid poolen hela dagen och gottat oss! Kl 14.30 börjar det regna och just nu vräker det ner!! Shit, så mycket regn har jag inte sett på läänge! Som tur är varar inte skurarna så länge, enligt folket här nere, så vi får hoppas att det slutar snart! :)

Att vakna upp till...

detta gjorde mig på ett strålande humör!! :) :) Ett underbart sms från SIS och strålande sol! Tack gumman för det fina sms:et och TACK väderguden i Thailand för solen :) Nu ska jag smörja in mig, äta frukost och sen lägga mig vid poolen!

Otursdag nr1 :S

Thailand: 01.30

Igår och idag har vi verkligen haft otur med allt! Alla försenade plan, väntan, inget bagage, regn i Thailand och punka på moppen :( TACK för trevliga och hjälpsamma thai:are!! Vad hade man gjort utan dem??

Ikväll har det blivit mys på terassen med Jennie, Johan och Stefan :) Verkligen super att ni ville titta förbi! Blir eventuellt en dag med dem imorgon, wiihhoo!!

Nu kallar sängen :) Natti!

Äntligen framme :)

24 timmar sedan sist! Ljuvligt :)

Första delen av resan!

Spända och förväntansfulla var vi igår när vi åkte hemifrån.. Den spänningen släppte relativt snabbt och ersattes av frustration och tårar! Efter att ha varit instängda på Kastrup mer än 12 timmar kom vi äntligen iväg till Istanbul :) Tänk vad ett snöoväder kan ställa till det! :S Väl på Istanbuls flygplats trodde vi att vi skulle komma iväg med ett flyg till Bangkok relativt snabbt, men tyvärr fick vi vänta ytterligare 12 timmar :( Tur i oturen fick vi ett hotellrum och både frukost och Lunch :) Efter 3 timmars sömn, mat i magen och en SJUK längan efter en tandborste ska vi snart bege oss vidare till flygplatsen (igen!) för att 20.00 ta flyget till Thailand :) Snälla snälla GUD låt oss komma iväg ikväll!!

On our way!! :) :)

Thailand!! :) :)

Dagen med stort D är kommen, och vi är såå glada :) Som vi har längtat efter denna resan, och våra nära och kära runtomkring oss vet att vi verkligen behöver komma iväg.. Vi ska ta tåget vid 08.10 till Kastrups flygplats! Därefter vöntas några timmar på flygplatsen innan planet lyfter! Om jag inte räknat fel så har vi landat i Thailand 03.00 (svensk tid) natten mellan söndag och måndag :)

Kommer att blogga med jämna mellanrum från Thai :)

Kramar till alla mina läsare!

dagen innan resan = Nervös!! ;)

Förutom en god frukost med tjejerna imorse så har jag även hunnit med att städa hela lägenheten samt tvättat en maskin tvätt! Nu ikväll så har jag spenderat min tid hemma hos Mamma och Lars, på lite "julmys" :) Det bjöds på en god gryta, lussebullar och citronkladdkaka. Jag har aldrig tidigare smakat en kladdkaka som inte är gjord på choklad, så det var en nyhet! Mycket friskt och gott :) Vi hann även med lite julklappsutdelning, och jag fick såå fina saker!! Tack Mamma, Lars, Simon, Mormor och Kjell för några mysiga timmar tillsammans <3

Konstigt nog har jag gått runt med en udnerlig känsla inom mig hela dagen.. Vaknade imorse och kände mig mega nervös.. resfeber kanske?! En klump i magen har jag också haft, och det känns som att jag fortfarande har det! Jag är fruktansvärt pirrig i magen inför Jimmys hemkomst :) Känns lite konstigt faktiskt, nästan som en "första dejt" <3 Nu har jag precis tänt upp värmeljus i hela lägenheten och lussebullarna som jag bakat till oss är framtagna :) Om cirka 1 timme har jag min älskling hemma hos mig igen!!

Underbart <3 <3 <3

12 timmar kvar tills vi ska bege oss hemifrån!! Galet :) När vi bokade resan så var det över 160 dagar tills vi skulle åka, och imorgon är dagen kommen.. Tänk vad snabbt tiden går?! Resväskan, handbagaget och handväskan är packade och det känns som att "allt är med".. Skönt det! Hoppas att mina läsare får en härlig lördag :) :)

Kram på er!

Julmys med underbara vänner <3

Jag vet inte vad det är för fel på blogg.se:s app!? Har försökt logga in på den sen igår, och så fort jag gör det, så stängs den ner :S Jag som ville göra ett litet inlägg från julmyset, med bilderna :) Men funkar inte appen, så får det istället bli ett inlägg på datorn, utan bilder! Men funkar appen senare så kommer bilderna då :)

Igår hade vi tjejer som sagt julmys hemma hos mig :) Jag ville bjuda hem på detta då jag i alla fall vill hinna dricka lite glögg, äta struvor och lussekatter innnan jag åker! Kvällen igår blev super på alla sätt och vis! Svårt att det INTE blir det då jag har världens bästa tjejer runtom mig <3 Vi spelade Yatzy (grattis LOla till vinsten) kollade X-factor (YES, rätt tjej vann!) och åt massor med gott! Det som serverades igår var: Glögg, mandlar, russin, lussebullar, struvor, pepparkakor (FAN: GLÖMDE JULMUSTEN!!), choklad, chips och clementiner! Mycket gott som gjorde oss proppmätta! Lola hade med sig sin lilla Ozzy igår :) Vi visste inte hur Zindra och han skulle fungera tillsammans, då de aldrig träffats förr. Vi började med en långpromenad och därefter släppte vi ihop dem hemma. Det gick oehört bra :) Tummen upp på den! Zindra har endast visat tänderna några gånger, men annars var det super lugnt :) Ni kan tro att jag blev glad!! Att Zindra, som annars är så svår, fungerar ihop med en av mina närmasta vänners hundar.. DET är perfekt!! Tack underbaringar för kvällen med er igår <3 Vad skulle jag gjort utan er?! KÄRLEK <3

Hade även lyxen att få ha en övernattingsgäst hos mig inatt :) SIS ligger just nu och snarkar för fullt, medans jag sitter här och bloggar! Jag ska strax gå ner och sätta på kaffe till oss! 10.30 kommer Becciz förbi på bullefrukost <3 Härligt med en mysmorgon innan jag måste ta tag i alla "måsten"!

By the way: IDAG KOMMER JIMMY HEM!! :) :)

Ett stort grattis till X-factors första 14 åriga vinnare!! :) AWA :) På hennes audition sa Marie Serneholt till henne: Jag tror att en ny stjärna är född.. Och sedär ;) Verkligen en grym tjej som vi garanterat kommer att få se mycket av i framtiden!

Plugg!

Nedräkning - Thailand :)

2 dagar kvar, och äntligen börjar jag få pejl på läget! Har ringt både skånska energi + Riksbyggen och fixat med räkningarna.. Väskan är nästan helt färdigpackad, och allt är förberett till Zindra som ska vara i Stävie dessa tre veckor! Nu är jag mer än redo för resan :) :)

Nu hade jag tänkt plugga lite.. Därefter ska jag hoppa i duschen, för att 13.00 infinna mig i Lund på vår handledning! Som jag har skrivit tidigare så väntas det julmys med mina tjejer ikväll <3 Verkligen något jag sett fram emot länge nu!

Trevlig fredag :)

True Story!

En fin present <3

I eftermiddags, när jag hade någon timme ledig, passade jag på att våldgästa Becciz på en kopp kaffe :) Blev även bjuden på lussebulle, mums mums! Mitt i allt får jag ett paket <3 En förvånad, men glad Sara öppnar det, och i paketet fanns detta fina ljus!! :) Blev såå glad! Tack gumman för den spontana presenten, det betyder mycket för mig <3 Kommer sakna dig massor när jag är borta, tur att vi har Skype så att vi någon gång under dessa tre veckor ändå kan flabba lite skit ;)

Är så glad för alla fina människor jag har runt mig <3 Ni är underbara allihop!! Längtar tills imorgon, då är det "julmys" som gäller med: Lola, SIS och Becciz :)

Lussebullsfika <3

Saknar dig Jimmy!! <3 <3 <3

Bullbak + myskväll med Fanny <3

Idag har jag haft en myskväll tillsammans med Fanny i Lund :) Vi hade bestämt sedan tidigare att vi skulle baka lussebullar, så det satte vi igång med så fort jag kom! Därefter bjöd hon mig på en super god fiskgryta :) Jag älskar verkligen fisk och skulle inte kunna tänka mig ett liv utan det på tallriken! Resterande av kvällen har bestått av bullbak, mys och snack <3 Våra lussebullar blev en aning konstiga i utseendet ;) Vet inte vad vi gjorde för fel, då vi följde receptet rakt av! Vissa påstår att det har med jäsningen att göra? Aja, bullarna blev lika goda för det, mjuka och saftiga :)

Tack gumman för en underbar kväll med dig <3 Nu ska vi njuta av våra resor (Thailand + Panama) och därefter ses vi igen!! Älskar dig vännen <3

Dags att snarka... ZzZzzZzz

Lussebullsbak :)

Påfyllning av energi :)

Mattes fis-skit :)

Thailands-snack!

I snart 1 timme har jag hållt på med min packning till Thailand.. Konstigt nog hade jag fram tills idag inte packat ett skit, vilket inte är likt mig! Antar att det beror på att dagarna är uppbokade till max med plugg, träning, mys med vänner, städning, Zindra, handling osv.. Jag har inte haft någon ork att tänka på packningen! Men idag tog jag tag i det, och nu är nästan alla kläder utvalda och nerpackade :) Fick reda på att vi får lov att ha 30 kilo i resväskan, vilket gjorde mig lugnare än vad jag var tidigare :P Idag är det 5 dagar kvar tills vi sitter på planet till paradiset :) Jag kan knappt fatta det! Simon och Nina var här hemma tidigare ikväll för lite planering, och ingen av oss kunde förstå hur tiden kan gå så snabbt.. När vi bokade resan var det över 160 dagar, och nu är vi nere på 5, GALET!! Ser fram emot de 2 kommande heldagarna tillsammans med Jennie och Johan också :) wiihhoo!! Mina dagar innan resan kommer ungefär att se ut såhär:

Onsdag
Plugga med Celie hela dagen! På kvällen väntas det mys med Fanny i Lund :) Vi ska äta en god middag och baka lussebullar <3 Vill såklart hinna med lite julbak innan jag åker!

Torsdag
Plugg med med Celie hela dagen, antar att även kvällen kommer att gå i pluggandets tecken :S Skulle jag få någon tid över så blir det fix inför resan!

Fredag
Plugg på förmiddagen och handledning på eftermiddagen. På kvällen kommer mina töser hem till mig <3 fredagsmys (JULMYS) med Lola, Becciz och SIS står på schemat! Kommer kännas underbart med en övernattniingsgäst, då jag sovit själv alldeles för många dagar nu!! ;)

Lördag
Sovmorgon och mysfrukost med SIS <3 Därefter är planerna att jag ska städa över hemmet, så att vi har något fint att komma hem till efter resan! 17.00 väntas det middag hemma hos Mamma, samt överlämning av Zindra ;( Kommer sakna min fis såå mycket!! Tur att det finns skype så att jag kan få se henne någon gång i alla fall! Kvällens timmar ska jag sedan spendera tillsammans med Jimmy <3 <3 <3 Ohh vad jag längtar!!

Efter lördagen så kommer SÖNDAGEN = AVFÄRD!! :) :)

Dags att återgå till packningen...

Bad news :S

Tänk vad ett "dåligt" besked kan förstöra hela ens dag :(

Den glada och sprudlande Sara är som bortblåst..

Härlig start på dagen :)

Måndag, kaffebesök, träning, saknad, plugg...

Idag har det varit plugg på hemmaplan! Har fått gjort mycket, så jag är nöjd :) Tidigare idag kom även Lola på en snabb kopp kaffe, och i eftermiddags våldgästade jag SIS :) Även om man har bestämt sig för att plugga hela dagen, så behöver man lite pauser!

Nu ikväll har jag tränat kettlebell med Becciz :) Tyvärr är det vårt sista måndagspass tillsammans på läänge! Det gillas inte :( I minst 4 veckor ska jag vara utan kettlebellen.. Du får klara dig utan mig framöver snäckan! Efter kettlebellen var vi även duktiga och körde några extra övningar! Idag blev det Mage (vikt 7,5 kg) 12x3, Biceps 12x3, Axlar 12x3 och Mage (sidorna) 12x3 :) Får passa på att köra järnet då jag har insett att det inte blir lika mkt träning som jag hoppats på denna vecka :S Tror att passet imorgon blir mitt sista innan resan! Blandade känslor det där..

Idag har jag saknat Jimmy otroligt mycket! Nu har jag varit ifrån honom i tre hela dagar, och det börjar kännas.. I helgen har det varit ganska lugnt, då jag har haft fullt upp både lördag och söndag. När man har det så fokuserar man tankarna på annat, och saknaden blir inte så märkbar.. Men idag, fy bubblan.. Har tänkt på honom konstant, vilket säkert har att göra med att jag varit hemma helt själv i lägenheten hela dagen.. Men jag fick i alla fall höra hans röst nu ikväll, underbart!! Nu vill jag att det blir lördag, så att jag kan få hem honom igen :)

Nu ska jag hoppa in i en varm dusch, och därefter väntas minst 1 timme till med plugg! Hoppas att mina läsare har haft en bra måndag i kylan :)

Soo long!

Bild från Jimmy :) Inte alls avis eller så!

Varma och sköna morgontofflor :)

True story!

Veckans träning + myssöndag :)

Idag kom som sagt den första "riktiga" snön.. Ja jävlar! Höll på att tappa hakan imorse när jag tittade ut genom fönstret och såg bilarna som var totalt insnöade.. Visst är det mysigt med snö, vackert om inget annat :) Men INTE när det inte är skottat någonstans.. Klumsa omkring, med snö upp över anklarna, nej tack! Det har inte varit särskilt kul att jobba i detta väder heller ska jag säga! Fick köra hem på rasten och byta strumpor + skor dessutom :S Däremot vet jag en liten pälsboll som älskar snön ;) hihi.. Hon skuttar ut i drivorna och borrar ner huvudet i snön! Vissa gånger beter hon sig nästan som en plogbil, och när hon tittar upp är hon full med snö i hela huvudet <3

Förutom att jag har jobbat har jag även myst på hemmaplan med Rebecca :) Fick en förfrågan för ett tag sedan om en dejt ikväll, och det tackar jag absolut inte nej till! Alltid kul med sällskap <3 Idag bjöds det på ugnsbakad lax med kokta potatisar/morötter och så en kall sås till det! Riktig gott :) Därefter har vi mumsat på lite naturgodis, druckit kaffe och kollat både Solsidan och Beck. tack snäckan för idag!! Lovely <3

Nu ska jag alldeles strax krypa ner i sängen.. Känner mig sjukt trött efter en intensiv pluggvecka + jobb hela helgen. Ledigheten som infaller om cirka 1 vecka är såå välkommen :) Jag behöver verkligen dessa tre veckorna i värmen.. Komma bort ifrån "allt" och bara få vara.. Underbart!!

Här kommer veckans träning:

Fredag: Powerwalk 1 timme

Lördag: Blandad styrka 60 min

Söndag: VILODAG

På onsdag i veckan som kommer så är min träningsperiod officiellt slut! Hade tänkt väga mig samt mäta mig den dagen :) Om tid finns ska jag även göra en ny kroppsanalys på gymmet då det var cirka ett år sedan jag gjorde det sist.. Oavsett vad resultaten visar så är jag så sjukt stolt över mig själv! I 12 veckor har jag tränat stenhårt, 5-6 ggr/vecka :) Jag mår fruktansvärt bra, och träningen har verkligen hjälpt mig att få ny energi.. De dagar jag har känt mig deppig/ingen ork/lust till någonting så har träningen fått mig på annat humör direkt! Jag verkligen älskar att träna (trots att det ibland kan ta emot!). När jag kommer hem från resan är det definitivt nya tag igen.. Jag satsar 100% på beach 2013 ;)

Första advent 2/12

Jag ser... Resultat!! :)

Första snön + valpmys + balkonghäng :)

Dagen idag har varit toppen från början till slut! :) Förutom det att Jimmy inte är hemma, dvs <3 Direkt efter jobb stack jag till gymmet.. Idag blev det 1 timmes intensiv styrketräning! Har lyckats höja i vikt på minst hälften av alla maskiner, utan att minska på repetitionerna ;) Grymt stolt över mig själv!

Efter gymmet stack jag hem, duschade och fixade till mig.. 17.00 vankades det middag hos min faster i Malmö :) Det bjöds på fläskfilé med barbecue pommes, mums! Resterande av timmarna där bestod av valpmys <3 Finns inget sötare!! Så idag har jag verkligen fått min dos av valpar, love it!

Efter besöket i Malmö passade jag på att våldgästa Becciz då jag hade vägarna förbi! Blev några koppar te på balkongen och massa snack! Tack för pratstunden <3

Idag har förresten den första riktiga snön kommit! Just nu är de flesta vägar täckta, och visst är det mysigt.. :) Känns bra att jag fick vara med om lite snö, innan jag åker i alla fall :P

Dags att snarka... Natti!

Me

1 timmes styrka efter jobb - Done!