Sista dagen på praktiken!

Vart har dessa 4 månader (30 Januari-23 Maj) tagit vägen? Tiden har gått ruskigt fort! Jag har lärt mig massor :) Bland annat hur man samtalar med klienter, andra myndighetspersoner och barn. Jag har även lärt mig hur socialtjänsten fungerar från "botten" till "toppen" och även fått en förståelse för hur olika dokumentationssystem fungerar! Framför allt har jag ändrat inställning totalt till socialtjänsten! Det är inte alls den "hemska" verksamhet som jag tidigare trott.. Det är istället en verksamhet som gör allt för att barn och familjer, som inte kan ta hand om sig själva får det bättre :) Som jag skrivit tidigare, så hade jag inte ens velat veta hur samhället hade sett ut utan socialtjänsten och dess socialsekreterare!

Ett stort tack till min handledare och all annan underbar personal för denna tiden med er! Ert engagemang och intresse för mig har lyst igenom, och jag har känt mig såå välkommen från första dagen! Det kommer vara sorgligt att lämna dessa härliga människor idag :( På samma sätt som det känns tråkigt känns det också skönt :) Att praktiken är slut innebär också att jag är ett steg närmare examen ;) Först ska jag njuta av sommaren och allt underbart som kommer med den! Därefter går jag på termin 6 = uppsatsskrivande! Sista terminen, som börjar i Januari 2013 innebär att vi ska välja en inriktning :) Jag tror att jag ska välja familjebehandling :) Kommer nog passa mig bra, och samtidigt verkar det väldigt intressant! Examen tar jag om nästan exakt 1 år, och allt som händer därefter behåller jag än sålänge för mig själv ;)

Sista praktikdagen idag "firas" i Röstånga där vi ska ha team-dag :) Äta gott, dricka gott och umgås!! Kunde inte fått en bättre avslutning :)

Trevlig onsdag på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0