<3 1 år sedan du lämnade oss, älskade lillebror <3

Idag för 1 år sedan fick jag det hemska beskedet.. Jag minns det som igår..
 
Jag jobbade kväll, och mitt under andra rundan ringer telefonen.. Det var Pappa och Annika som ringde, ringde för att berätta att min bror Linus omkommit i en bilolycka. När jag hör de orden kunde jag först inte förstå.. Vadå omkommit? Bilolycka? Jag förstod ingenting.. Tårarna kom och jag började gråta hysteriskt.. Jag kommer ihåg att jag tänkte på mitt jobb, och tanken slog mig strax efter att jag lagt på luren: hur ska jag kunna fortsätta arbeta? Ringde upp mina arbetskamrater, och de sa att jag genast skulle komma in. De kunde inte höra vad jag sa, eftersom jag grät. När jag kommer tillbaka till Kullagården slänger jag mig i en kollegas armar och bara bryter ut.. Försöker förklara vad som hänt, men de kan inte höra mig.. De förstår att det är något allvarligt, men jag kunde inte få fram ett vettigt ord.. Det enda jag sa om och om igen var att min bror var död.. Jag kunde inte jobba mer den kvällen.. Skulle jobbat dagen efter också, men har för mig att jag tog ledigt.. Samma kväll jag fått beskedet åkte jag hem och tände mig en ciggarett! Jag höll på att sluta röka just då, men kunde inte hålla emot längre.. Jag behövde den där ciggaretten.. Satt på balkongen och bara tittade ut, och grät.. detta kan inte vara sant, inte min bror!! Det får inte vara sant!!
 
Man brukar läsa/höra om människor som omkommer på alla möjliga vis.. Via sjukdom, självmord, olyckor, ålder osv.. Man blir liksom van vid att människor omkommer på något sätt. Men man tror aldrig att man ska få uppleva det själv.. Jag har fått uppleva hur det är att förlora en bror, en bror som man har så mycket minnen tillsammans med <3 Livet är inte rättvist, och det är hemskt att han skulle få sätta livet till.. Varför just du Linus?? Du var bara 16 år gammal, och hade hela livet framför dig.. Du hade bara 1 år innan olyckan berättat för mig om alla dina drömmar och visioner.. Det är med sorg som jag inser att du aldrig kommer att uppleva dessa..
 
När jag fick beskrivet för mig hur olyckan hade gått till blev jag arg.. Arg för att livet just då blev ännu mer orättvist!! Den killen som körde hade inget bälte, och slungades ut från bilen och klarade sig.. Du Linus hade bälte på dig och blev fastklämd, och omkom direkt.. När jag tänker tillbaka på händelsen så ser jag tidningens rubriker framför mig..
 
 
KROCKADE MED STALLVÄGG - AVLED

Föraren körde i hög hastighet när den fick sladd. Bilen kraschade in i gaveln på en stallbyggnad utanför Sjöbo. En person avled på grund av sina skador.

Olyckan inträffade utanför Sjöbo klockan 06.55 i morse. Både polis och räddningstjänst skickades till platsen. Enligt räddningstjänstens insatsledare Claes Jeppson fick föraren sladd och kraschade in i en tom stallbyggnad. Bilen krockade med gaveln på byggnaden, säger han till Aftonbladet. Två personer skadades allvarligt, den ena avled senare på grund av sina skador. Just nu arbetar vi med identifieringen av den avlidne, säger Cindy Schönström-Larsson vid polisen i Skåne.

Polisen misstänker rattfylleri.

 

 
 
Jag kan inte släppa bilderna från olyckan, trots att de är de sista bilderna jag vill tänka på när jag hör ditt namn.. Jag ser den röda bilen, sönderkrashad och med vetskapen om att du satt i den.. Men Lillebror, du ska också veta att jag minns dig med kärlek, glädje och värme.. Du var en underbar människa <3 Kärleksfull till tusen!! Bär med mig alla pussar och kramar som jag fått av dig i mitt hjärta.. Du kommer alltid att vara älskad, och jag hoppas att du på något sett kan känna det.
 
För mig kommer du alltid vara söta lilla Linus, min lillebror <3
 
 
 
 
 
Jag var och hälsade på dig förra helgen.. Din gravplats var så fin och välvårdad. Jag blev varm i hjärtat när jag såg hur fint alla hade gjort till dig.. Fina stenar, underbara blommor och ljus.. Det kändes skönt att få komma till dig.. Tänkte tillbaka på olyckan och insåg hur snabbt tiden faktiskt går. 1 år har redan gått sedan du lämnade oss, och det går inte en dag utan att jag tänker på dig ;(
 
 
 

Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta lillebror <3
 
Saknar & Älskar dig massor <3 <3 <3
 
Kärlekskramar till himlens finaste ängel // Din syster
 
 
<3 Ikväll är ljusen tända för dig Linus Wohlin <3

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Stor kram!!!

2012-10-22 @ 20:54:11
URL: http://www.jennieklang.blogg.se
Postat av: pappa

Så fint....Tack <3

2012-10-22 @ 21:14:52
Postat av: Helena

Slickar en kram till dig!!

2012-10-22 @ 21:37:15
URL: http://rusca.blogg.se
Postat av: Helena

Skickar ska där självklart stå!

2012-10-22 @ 21:37:36
URL: http://rusca.blogg.se
Postat av: Anna Amanda och Isabell

Massor kramar till dig vännen!
Svårt att hålla tillbaka tårarna när du skriver så
Fint!!
Han tittar säkert ner på dig o känner din kärlek till honom!
Har aldrig sett någon finare "viloplats" ♡

2012-10-22 @ 22:01:44
Postat av: Johanna

Vilket fint inlägg..

2012-10-22 @ 22:08:53
Postat av: Sara :)

Tack allesammans för era fina kommentarer!! <3

2012-10-23 @ 18:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0