Rökfri i 8 veckor :)

Det har varit kämpigt.. Jävligt kämpigt! Men jag är fortfarande rökfri :) För cirka en vecka sedan höll jag på att trilla dit. Jag rökte en cigarett när jag hade en icke rökfri vän på besök. Samma kväll var jag tvungen att ta beslutet. Ska du röka Sara så kan du lika bra sluta plåga dig själv och istället köra ner och köpa den där asken som du så länge längtat efter att ha. Eller så bestämmer du dig, för att inte ge upp så lätt, och kämpa kämpa kämpa för att få vara rökfri. Jag bestämde mig för att inte ge upp!! I samråd med nära och kära kom vi fram till att jag kanske måste använda lite hjälpmedel trots allt? Jag som hela tiden har sett det som ett nederlag att börja med hjälpmedel. Men visst är det ett större nederlag att börja röka igen?! Ännu värre anser jag! Så jag har köpt mig nicotinells sugtabletter, vilket änsålänge fungerat utmärkt :) Jag har 1 tablett som jag delar i 4 delar. Varje gång jag är röksugen (ca 3-4 ggr/dag) så tar jag en kvarts tablett och lägger under läppen.. Det är en underbar känsla som infinner sig när jag kan "hantera mig själv igen" ;) En dag ska jag sluta med dessa också.. Vem vet, det kanske inte tar så lång tid innan jag inser att jag inte behöver dem mer?

Så ligger det till! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0