Tankar kring cigaretten!

Sjukt jobbig förmiddag hittills.. Skippade föreläsningarna idag för att fokusera på plugg här hemma istället. Visst har jag pluggat, men det känns som jag har gjort massa annat icke nödvändiga saker också. Jag är inne på arbetsförmedlingens hemsida ca 1 gång var 30:e minut, uppdaterar bloggen hela tiden för att se om någon kommenterat, ringer några samtal, dricker en extra kopp kaffe osv.. Jag har inget fokus!! Kan också tillägga att jag är SJUKT RÖKSUGEN!! Hur kan man vara det efter 7 veckors uppehåll? Har i stort sett bara tänkt på den jävla cigaretten sen jag steg upp imorse. Kanske beror det på det fina vädret? Tidigare har jag alltid suttit ute i trädgården, med solens strålar gassande i huvudet med mitt kaffe och min cigg. Inte idag. Jag rökar ju inte längre. Det kan också bero på att jag har hemmastudier idag. Tidigare har jag varvat plugg med kaffe och cigg för att lyckas hålla motivationen uppe. Jag har skrivit en sida, belönat mig med en cigg, för att sedan lyckas skriva ytterligare 1 sida. Inte idag. Jag rökar ju inte längre.
 
De senaste dagarna har varit katastrofala om man tittar tillbaka på mina tankar kring cigaretten! Inte ens i början när jag lagt av tänkte jag på giftpinnen som jag gör nu. Jag förstår inte? jag känner mig just nu inte alls särskilt stark och duktig. Hur kan man vara det när det enda man vill göra, just nu, är att tända den där förbannade cigaretten??!! De senaste dagarna har jag kämpat mig igenom dessa tankar och lyckats förtränga dem så gott jag kunnat. Dock vaknar jag upp varenda morgon med samma tanke som jag hade när jag la mig. Jag veta att det alldeles säkert hade smakat förjävligt med en cigarett, dock saknar jag att kunna gå ut och röka. Att pausa från det jag håller på mig och unna mig 5 minuters avkoppling i trädgården. Jag vet att jag kan unna mig avkoppling i trädgården utan cigaretten, men det känns som att jag inte vet hur jag ska göra? Jag har alltid sett alla mina pauser som ihopkopplade med cigaretten. Det är svårt att bryta det tankemönstret, hur gärna jag än vill!
 
Jag.måste.bli.kvitt.dessa.hemska.tankar.annars.vet.jag.inte.vad.som.händer.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag önskar att jag kunde säga att det går över. Men jag känner likadant än för snusen, och jag har varit snusfri i 7 månader. :(

2013-04-02 @ 12:45:16
URL: http://anngelica.blogg.se
Postat av: Mor:)

Kämpa!!! Låt inte cigaretten få styra dig!!! Bli lite förbannad när den försöker!!! Vet tösen min att det är jobbigt, men är där inte ett kapitel i "sluta röka boken" som just handlar om när det kan vara så här jobbigt? I så fall; läs det igen!! Tror på dig till 100%

2013-04-02 @ 18:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0