<3 Zindra <3

Igår fick äntligen min älskade Fis få komma hem ❤️ Som jag har saknat henne! Hon blev riktigt glad när hon såg mig och jag lyfte upp henne och fick massor av pussar i ansiktet ☺️ Allt kändes underbart.. De 4300kr som jag har fått lägga ut för hennes vistelse på djursjukhuset kändes obetydliga.. Det enda som betyder något är att jag får ha en frisk Zindra hos mig! Hon har gått ner 4 hg, vilket är ganska mycket på en sådan liten hund. Utsvulten verkade hon också vara eftersom hon knappt fått någon mat under de senaste dagarna.. Men hon får snällt lugna sig! Nu är det specialmat och mindre portioner som gäller i en vecka framöver 😃

Det konstaterades att Zindra hade en kraftig inflammation i magen. I förra veckan när allt detta började så trillade (hoppade) hon ner från sängen. Jag såg att det blödde från hennes mun, men kunde inte se vart det kom ifrån. Igår fick jag svaret på det! Hon hade en lös hörntand och blodet jag såg kom alldeles säkert från den. Så efter jul/nyår är det en tandbehandling som gäller 😕 Stackare, det tar aldrig slut! 

Dock hände något väldigt obehagligt hemma hos mamma igår. Rätt som det är så ser det ut som att Zindra får kramp. Hennes framben viker sig och hon klarar knappt av att gå. Hon stirrar med blicken och jag ser direkt att det är något allvarligt som händer! Kan nästan beskriva det som en hjärtinfarkt/propp som bara kommer sådär plötsligt. Jag sätter mig ner, klappar henne och börjar gråta. 😢 Trodde ärligt talat att jag skulle förlora henne. Att det var hennes hjärta som inte klarade av mer. Lyfte upp henne och bar in henne till sängen. Klappade och kelade med henne och efter cirka 10 min var hon sig själv igen. Märkligt? Kanske är detta hennes epilepsi som gör sig till känna? Zindra har inte haft ett anfall på 6 år, vilket också gjorde att jag till en början hade svårt för att relatera det konstiga beteendet till epilepsin. Jag får ringa till djursjukhuset idag och förhöra mig! 

Snälla snälla.. Låt mitt lilla liv bli bättre!! 






Kommentarer
Postat av: Lola

Lider med dig. Vet hur det är att ha en sjuk hund. Men som du alltid sagt till mig så måste man tänka på vad som är bäst för sin bästa vän😔. Styrke kramar pussa zindra från mig.

2013-12-12 @ 07:55:15
Postat av: Lola

Jag kom på en sak. Har dom tagit prover på halten av folsyra och b-12 ? Äldre hundar för lätt brist och kan få det hon fick. Honey hade det och blev så som du beskriver zindra igår. Lätt att bristen av det när de har inflammation mag/tarm. Tänker på er

2013-12-12 @ 08:08:18
Postat av: Anna Andersson

Hej snutt!
Hoppas Zindra blir bra, har tänkt på henne de sista dagarna. Jag vet ur det känns när en vovve e sjuk och man känner sig så hjälplös..... Men det blir säkert bra och är det epilepsin så kan den ju framkallas just att att kroppen varit stressad av att ha varit dålig, så det är säkert bara en engångsföreteelse <3
Kramis

2013-12-12 @ 17:56:38
Postat av: helena

Stor kram till er! Hoppas hon blir bättre snart.

2013-12-12 @ 19:49:30
URL: http://rusca.blogg.se
Postat av: Sara :) :)

Tack för era kommentarer!! <3 Hon har mått prima idag :) Dock är hon konstant vrålhungrig då hon inge får äta så mycket än så länge!

2013-12-12 @ 21:54:28
URL: http://www.saralofvendahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0