En sjuk liten Fis ;(

Natten till idag var inte lika fridfull som jag trodde att den skulle bli. Jag och Jimmy vaknade med ett ryck av att Zindra hoppade (trillade?) ner från sängen vid 03.00 inatt. Vi brukar inte ha henne där, men inatt ville jag gosa lite extra eftersom jag inte får träffa henne i helgen. Efter fallet sprang hon runt, på ett konstigt sätt. Mitt i allt hör jag Jimmy "skrika", shit hon har brutit frambenet! Jag fick PANIK i sängen och började må illa. För fan, inte en katastrof till när det gäller henne?! Men det visade sig att Jimmy sett fel, yrvaken som han var, vilket var en himla tur!! Därefter betedde hon sig skumt. Hon var dels i chocktillstånd efter fallet och låg och spände sig rejält + att hon blödde från munnen också :( Men vad jag kunde se så var alla tänderna på plats och ingen kändes lös. Hon kanske bet sig i tungan? 

När jag vaknade imorse så såg jag att hon bajsat i datarummet, vilket inte har hänt på två år! Senare på förmiddagen när hon skulle bajsa så rann det verkligen av henne. Stackaren har nog blivit magsjuk :( Ett tecken på att Zindra inte mår bra är när hon inte vill äta varken köttbullar eller leverpastej.. Jag stoppade in en köttbulle i munnen, men hon spottade ut den lika snabbt igen.. När Zindra gör så är hon INTE frisk! Hoppas att hon får i sig någon mat under eftermiddagen/kvällen i alla fall! Tänker på min lilla pälsboll otroligt mycket.. Extra jobbigt är det ju eftersom jag inte är hemma heller. Men jag vet att Mamma, Lars och Jimmy tar väl hand om henne <3 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0