Stockholm dag 2 = lördag 7/12-13

På lördagen vaknade vi upp till ett vitt Stockholm :) Medan stormen "Sven" har svept förbi i Skåne har det varit nästan vindstilla i Stockholm.. Märkligt hur det kan skilja så från olika delar i landet. Man läser på Facebook hur stormen  förstör och skapar olyckor i Skåne och där stod jag och väntade på bussen i Gustavsberg med enbart lite snö under skorna. 



Lördags morgonen började med en god och mättande frukost :) Runt 10.00 begav vi oss till gymmet som ligger i närheten av Fanny. Hon bjöd mig på ett träningspass, där vi även fick tillgång till bubbelpool, bastu och utomhusbad :) Först blev det 1,5 timmes styrketräning, följt av bastu och utomhusbad. Jävlar vad kallt det var! Jag har aldrig någonsin badat utomhus i ett vatten där temperaturen legat på 5 grader.. Brr!!  Det blev som en chock för kroppen när jag hoppade i, och allting slöt sig. Andas kunde jag glömma! Snabbt upp igen och rakt ner i bubbelpoolen.. 45 minuter i relaxen var ett härligt avslut på förmiddagens aktiviteter! 




Efter träningen och badandet var det dags att titta lite i alla outlet butiker som ligger i Gustavsberg. Iittala outletten är min favorit! Mycket fina saker till mer än halva priset :) Jag handlade bland annat ett fint doftljus (vanilj) och två fina ljuslyktor som jag blev riktigt nöjd med! Vi hann även med en god lunch och lite godfika på eftermiddagen :) 






Lördagskvällen spenderade vi tillsammans i lägenheten. Fanny bjöd mig och Kerstin på en underbart god pastarätt! Det var nog det godaste jag ätit på länge :) Kerstin stod för efterrätten som var en blandning av digestivekex, apelsinbitar, smält vit choklad och passionsfrukt.. Mums! Efter middagen blev det kortspel (plump & sjuan) och lite glögg, cider och pepparkakor! En riktigt mysig lördagskväll ❤️ 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0