Kommande socionomjobb..?

Idag har jag varit och pluggat hemma hos Celie. Vi har fixat till de kompletteringar vi var tvungna att göra i uppsatsen för att få godkänt! Hoppas att vår examinator blir nöjd med våra kompletteringar, så att vi kan få godkänt ochs släppa allt som har med uppsatsen att göra. Vilken lättnad det had varit! Förutom uppsatsen så är det även redovisningen av vår examinationsuppgift som spökar! Jag förstår inte varför jag är nervös, jag som har så lätt för att prata framför andra..? Vi har redovisning imorgon mellan 08.00-12.00, och därefter är vi klara med familjebehandlingskursen.. Sedan är det bara en kurs kvar, innan jag är klar!!
 
Har förresten fått svar från två av jobben som jag sökt..
 
"Vi tackar för visat intresse, men du har inte valts ut till den första intervjuomgången"
 
Jag hade kanske i och för sig inte räknat med att jag skulle få jobben heller, men visst känns det som ett litet nederlag. Undrar hur många sånna mejl man ska få innan man får gå på sin första intervju?! Och bara för att jag får gå på en intervju betyder det inte heller att jobbet är mitt. Ringde ett samtal idag till en chef som är kontaktperson för ett av de jobb som jag sökt. Presenterade mig själv, berättade att jag är väldigt intresserad av tjänsten samt frågade lite allmänna frågor om den. Hennes svar var att de söker erfarna socionomer och gärna någon med något års erfarenhet kring utredningsarbete med barn.
 
"och där rök mina chanser.. Men tack för att jag fick presentera mig, typ"
 
Hur fan ska man få något års erfarenhet om man aldrig får komma in på arbetsmarknaden?! Aja, jag har i alla fall fått öva mig på att ringa ett samtal som jag var väldigt nervös inför tidigare! Inget ont utan att det har något gott med sig :P
 
Nu ska jag fantamej söka något mer jobb! Skam den som ger sig ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Bra att du ringde! Nästa gång är det inte lika jobbigt! Synd med hennes svar dock men det kommer ett jobb när du minst anar..Klyschigt (stavas??) kanske men så var det för mig...
Letat länge nu men fallit på just det där med erfarenheten som du vet...
Men helt plötslig, när jag nästan gett upp kom det som passar mig perfekt!
Kämpa på <3

2013-03-19 @ 19:55:57
URL: http://www.jennieklang.blogg.se
Postat av: Sara :)

Tack gumman för dina uppmuntrande ord!! <3 Vi får hoppas på det bästa!! Som du själv säger, när jag minst anar det så dyker säkert det bästa jobbet upp! :)

2013-03-19 @ 20:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0