Två år av saknad <3

Idag är det två år sedan min lillebror fick sätta livet till i en hemsk bilolycka utanför Sjöbo. Jag kan fortfarande minnas dagen som igår och telefonsamtalet från pappa den kvällen glömmer jag aldrig. Jag trodde först att det var ett stort skämt. Vadå? Min lillebror död? Ja visst.. Hur skulle det gå till liksom..? En bil, två ungdomar, antagligen för hög hastighet och möjligtvis alkohol i förarens kropp. Då händer sånt här! Hemska olycka där Linus fick sätta livet till, endast 17 år gammal. I år skulle du fyllt 19 år.. Mina starkaste minnen har jag från tiden när du var mindre, kanske runt 6-10 år? Jag har så många fina minnen med dig och Simon som jag alltid kommer bära med mig i hjärtat.. Ibland är livet verkligen orättvist.. 
 
Ush vad jag blir rörd och ledsen när jag läser pappas kommentar på ett av videoklippen som ligger på youtube. 
 

Vila i frid min son..

Ett varm tack till er alla som hedrat minnet av min älskade son.

// Pappa

 

 
Mitt i allt detta så är jag så innerligt glad för att dessa videoklipp finns där. Ibland när jag saknar dig otroligt mycket går jag in och tittar på dem och bara gråter. Din mamma har valt att behålla din facebook sida öppen så att alla dina nära och kära har fått möjligheten att få skriva på din logg om sina tankar och om saknaden efter dig. På något sätt så har det känts som att du funnits här och inte så långt borta. På din facebook sida har där även funnits videoklipp och bilder på dig. Det har hänt mig många gånger att jag gått in på din sida och tittat på det där videoklippet bara för att få skratta och att få höra din röst igen. Idag när jag skulle gå in på din sida hittar jag inte dig. Du fanns inte med på min vännerlista och jag fick nästan panik. Då fick jag höra på omvägar att din mamma tyvärr tagit bort din facebook profil. Hur kan man göra så? Du har så många vänner som har uppskattat att få gå in på din sida och skriva några rader till dig i loggen.
 
Nu är den borta..
 
Det är overkligt att jag aldrig ska få chansen att få höra din röst, krama dig och se ditt leende igen.. Sen att jag försökte prata dig tillrätta under vår senaste träff, och att du skulle följa dina drömmar och inte lyssna på alla andra det behöver jag ju inte skriva om här.. Eller när du lärde mig att man absout inte får röka med tuggumi i munnen då nikotinet fastnar i det och tuggas runt i munnen och gör tänderna gula. Efter att du berättade det för mig har jag aldrig rökat och tuggat tuggumi samtidigt. Skulle jag göra det någon gång utan att tänka på det, så är det precis som att du dyker ner från ovan och påminner mig om att genast spotta ut tuggumit :) Eller när du, jag och Simon var inne i farfars hus i Malmö och kollade på alla hans saker. Jisses! Han var en samlare kan jag säga.. I alla fall, tack för att jag har fått möjligheten att få vara din storasyster. Du kommer alltid att vara älskade och saknade lillbror för mig <3 Älskar dig Linus!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: pappa

Tack Sara...gråter när jag läser...

2013-10-23 @ 06:33:29
Postat av: Mor;)

Fin du är Sara......blir också ledsen när jag läser.

2013-10-23 @ 06:45:05
Postat av: Jennie

En stor kram till dig!!!

2013-10-23 @ 08:33:36
URL: http://www.jennieklang.blogg.se
Postat av: Jennie

En stor kram till dig!!!

2013-10-23 @ 08:33:37
URL: http://www.jennieklang.blogg.se
Postat av: Sara

Så fruktansvärt. Så fint du har skrivit till din lillebror. Helt övertygad om att han ler från himlen när han läser detta :-) Kram till dig.

2013-10-23 @ 12:21:35
Postat av: Jenny

Extrakten till dig!!

2013-10-23 @ 19:57:04
Postat av: Jenny

Extrakram skulle det ju stå :)

2013-10-23 @ 19:59:25
Postat av: Sara :) :)

Tack alla för era fina och värmande kommentarer! <3 Att förlora en lillebror, eller någon annan för den delen är inget man önskar någon! Tiden läker alla sår, men minnena finns kvar och det är dem som gör att man då och då bryter ihop och bara gråter.. Kramar till er alla!!

2013-10-23 @ 20:54:41
URL: http://www.saralofvendahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0