Baby shower för Jennie :)

Vilken dag det har varit idag :) Det blev inte alls något pulande här hemma som jag skrev tidigare på bloggen (allt för att avleda Jennie, då jag vet att hon läser), utan idag vankades det BABY SHOWER för fina Jennie :) Ska börja med att berätta hur det har gått från tanke till handlande:

I slutet av Juli ploppade tanken om baby shower upp. Hade pratat med mamma sedan tidigare där hon berättat att hon varit på en sådan förra sommaren. Hon sa även att det var en kul och annorlunda sak att få vara med om. Hmm..? Ska jag dra igång en sådan för Jennie? Skrev ett meddelande till hennes mamma där jag frågade, lite försiktigt om det var något de skulle kunna tänka sig att vara med på. Visste ju inte hur Jennies familj ställer sig till sådant, så var osäker på svaret. Bara för att jag tycker att det verkar skoj är det ju inte säkert att alla gör det :) Jennies mamma nappade direkt! Vilken kul grej och berättade även att Jennie älskar överraskningar! Försökte få till ett datum i mitten på augusti, då vi inte ville att hon skulle vara för nära BF. Men då vissa inte kunde då så fick det bli idag istället! Bättre sent än aldrig :)

Planeringen började direkt! Både Ami och jag började googla på saker man "ska ha med" på en baby shower! Förstod att det sedan tidigare är så uppförstorat i USA så vi tänkte att vi gör en mindre version, "Jennies version" :) Lite lekar började planeras in och andra saker förbereddes!

Dagen med STORT D ;) Jennie anar fortfarande ingenting och jag försökte avleda henne ytterligare med lite sms.. Haha! Johan har även han varit en pingla på att hjälpa oss att hålla detta hemligt! Tack till dig Johan :) Jennie blev verkligen överraskad, då hon inte anade något. Kul att se hennes min när hon går in i sina föräldrars trädgård och ser att alla sitter där :P Ami hade ordnat med mat, kaffe, glass och BLÖJTÅRTA! Såå fin den var :) Jag hade pysslat med en bok som alla gästerna fick skriva en hälsning till både föräldrar och bebis, samt gissa födelsedatum, vikt, längd och kön :) Dagen blev hur bra som helst och det viktigaste är att Jennie blev nöjd, vilket jag tror!! :) Även såå kul att alla hennes vänner och släktingar kunde komma!! Som sagt, en perfekt baby shower för en fin vän <3




Kommentarer
Postat av: Jennie

Fina underbara du ❤
Det blev en riktigt bra "Jennie version"!!!
Tusen tack!!!

2013-09-01 @ 21:35:51
URL: http://www.jennieklang.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0