Nostalgi :)

Det blev en mysig eftermiddag/kväll i Stävie idag :) Jag hade önskat kålpudding till middag vilket vi också fick, med råge! Mums mums så gott :) Därefter bjöds det på äppelpaj med vaniljvisp, ja ni kan ju tänka er vad jag tyckte om det :P Fick även uppleva lite nostalgi då mamma plockat ner mina "spara lådor" från vinden :) Läste lite i mina gamla dagböcker och jisses vad man var ärlig på den tiden! Inte för att jag är oärlig nu, men i dagböckerna skrev jag verkligen ner ALLT! Vem jag gillade och inte gillade.. Vem jag var kär i osv.. De tre senaste inläggen i en av böckerna började nästan likadant:

"Hej dagboken. Nu har jag utegångsförbud i två veckor.."

"Hej svej. Sitter just nu inne och har fått utegångsförbud i en månad"

En jädrans massa utegångsförbud på den tiden! Var kanske inte så snäll som jag vill minnas under högstadietiden! Haha.. Men titta, det blev något bra av mig också ;) En kille som verkligen fanns med på nästan varje sida var Martin, min första kärlek.. Jisses! Hittade även mina gamla skolkataloger och där hade jag skrivit klart och tydligt vad jag kände för honom.. Så sött!

Nä, dags att söka lite jobb..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0