Dejt med Izza :)

För cirka tre år sedan bröt jag och Izza kontakten. Vad som hände egentligen har jag  (idag) svårt att komma ihåg.. Jag tror att bägaren rann över för oss båda och så blev det som de blev. Under 1,5 år hade jag svårt för att "släppa henne". Hon var ju en vän som jag hade så många minnen med och hon hade påverkat mitt liv väldigt mycket på många sätt. När den där dansbandslåten (som vi alltid buggade till 😋) spelades så tänkte jag på henne. När jag mumsade på kinderchoklad, som för övrigt också är mitt favorit choklad, tänkte jag på henne. När jag var ledsen och ville ha stöd och råd, var min tanke att jag ville ha henne hos mig, men det kunde jag inte ha, tyvärr.. 

Jag har försökt visa henne under de gångna åren vad hon betydde för mig och även att jag saknade henne. Dock fick jag inte den responsen jag hade hoppats på vilket gjorde mig ännu mer ledsen. Kommer ihåg att jag tänkte för mig själv "hur kan hon INTE sakna det vi hade".. Därefter började jag intala mig själv att de känslor jag hade för henne inte var ömsesidiga och att det var dags att "släppa taget". 

Vad som hände därefter, under det resterande året kommer jag inte riktigt ihåg, men i augusti månad 2014 fick jag veta att hon fått ett hemskt besked gällande sin hälsa och fick då en klump i magen. Jag måste höra av mig till henne. Visa att jag bryr mig och att mina tankar är med henne. Sedan dess har vi skrivit lite kontinuerligt och pratat lite om vad som "egentligen hände mellan oss" samt pratat mycket kring våra barn 😍 Där är fortfarande en del att prata om, men jag kände ändå att vi låg lite på samma plan. Den gamla goa Izza var tillbaka i meddelandena och det kändes "rätt" att höras då och då ☺️ 

För cirka en vecka sedan tog vi steget (haha, låter så allvarligt!) att bestämma in en träff. Den första träffen på tre år!! Jag ska erkänna att jag var skit nervös. En person som känt mig innan och utantill men som jag varken sett eller pratat med på så länge, skulle nu komma hem till mig 😃 I samma sekund som hon kom och fick hängt av sig kläderna släppte allt! Där stod hon ju, samma Izza som jag en gång i tiden älskat och sett upp till oerhört mycket, och log mot mig med sin lilla tjej nedanför.. 😍 

Jag och Alvin hade några riktigt mysiga timmar tillsammans med dessa två tjejer! Vi mumsade på bullar, drack kaffe och åt gott till det samt mös med våra små liv ❤️ Samtalsämnena var många och timmarna bara flög förbi. Antar att det blir så när man har mycket att snacka om 😋 Även om det nu hade gått tre år sedan vi sågs, så kändes det som att vi aldrig varit ifrån varandra, vilket känns härligt! Den där tanken om att det skulle vara stelt och kännas konstigt försvann även den snabbt! Ja som sagt, det kändes bara positivt! Det skulle varit hemskt kul om man fortsatt at hålla kontakten och få följa varandra i vardagen igen.. 😃 Att vi "förlorat" tre år av varandras liv är sjukt trist, men det var kanske också behövligt då vi under åren (förhoppningsvis) har mognat, fått en ny syn på saker och ting samt blivit äldre och klokare, vilket jag tror kan bidra till massa positivt bara! 👍 

Dock kunde jag aldrig i min vildaste fantasi tro att vi skulle sitta här idag och umgås precis som att inget hänt. Trodde nog aldrig att Izza skulle vilja de först och främst, men tänk så fel man hade! ☺️ Min inställning har nog varit tidigare att det aldrig skulle gå att "rädda" nu när det gått så lång tid. Det är tur att vi båda fått en annan syn på saker & ting och att vi kan se allt ur ett annat perspektiv! Hur som helst så ser jag fram emot våra kommande dejter. Vi har mycket att "ta igen" som vi under träffen i fredags inte hann prata om! Tre år är låång tid och mycket har hänt i våra liv, det är ju en sak som är säker 💗



Gamla bilder på oss ☺️ Tagna under sommaren 2011! Ja, vi var lite smått galna då... 😜 


Kommentarer
Postat av: Bella

Är så glad för att vi "tog tag" i saken! 😊 och jag håller helt och hållet med dig i det du skrivit! Tusen tack för all fika o allt ☺️

2014-12-21 @ 23:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0