Förberedelser inför dopet :)

Inatt har vi haft en "jobbig" natt, om man nu kan kalla det så. Vi var borta i lokalen hela kvällen igår och kom inte i säng förren runt 24. Alvin fick mat i samband med att vi la oss och vaknade sedan igen vid 03.30 för mat. 04.00 bestämde sig vår lilla prins för att INTE sova! Haha 😃 Han låg och gnällde/jollrade i sin säng och när jag gick fram till honom så bara log han, sötnöt! 

Bestämde mig för att plocka upp honom och gå ner på nedanvåningen för att försöka få honom trött där, så att jag inte väckte Jimmy. Jag testade sittern, vagnen, vagga i famnen, men Alvin skulle inte sova! Satte honom framför tv:n och då tittade han nöjt och "snackade" som attans, haha 😆 Efter 1 timme gav jag upp och väckte Jimmy så att han kunde försöka med "sina knep".. Det tog emot att väcka honom, men vad gör man? Ibland räcker de att andra föräldern försöker en liten stund och så fungerar det direkt! Jimmy tog honom i famnen och vaggade honom, 10 min senare sov Alvin gott och vi kunde lägga tillbaka honom i spjälsängen.. Denna natten räckte tydligen inte mamma till fullt ut 😊 Vi är annars väldigt bortskämda med att Alvin bara äter en gång på natten och somnar om direkt igen. Men det fanns inte en chans att jag kunde vara frustrerad på honom när han bara log och snackade 😍 


Dagen idag har spenderats med mamma! Hon tog ledigt från jobb för att komma och "jobba" hos oss istället med alla förberedelser inför dopet! Du är guld värd mamma!! ❤️ Vi har lagat all mat, förberett inför salladerna, burit bort saker i lokalen osv.. En har fått fixa med maten medan den andre fick roa lilla Alvin 😊 Så skönt att vi fick gjort så mycket! Utan dig mamma hade detta aldrig gått (känns det som! Haha). Vi fick även sällskap av mormor och Simon runt lunch på lite bullefika! Tack alla för er hjälp och för att ni alltid ställer upp 😘

Nu ska jag invänta Jimmy och sen ska vi laga en god middag, fixa de sista i lokalen, bada Alvin och sen hålla fredagskväll framför IDOL-finalen! 👏 Hoppas mina läsare får en härlig fredagskväll! Kram på er 💗

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas ni får ett lyckat dop 😙

2014-12-05 @ 19:02:49
Postat av: Sara :)

TACK!! Hoppas vi med 😋😘

2014-12-05 @ 22:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0