Graviditetskrämpor

Som sagt, igår gick vi in i vecka 24 😃 Bebisen sprallar och gör sig till känna varje dag, vilket är helt underbart!! 





Något som inte är lika trevligt är det faktum att jag börjar få problem med min rygg igen 😳 Hade det när jag var i början av graviditeten och sen har det "onda" hållit sig borta. Men nu börjar det komma igen. Det är (troligtvis) den där jäkla nerven som är i kläm pga foglossningen som jag än så länge inte känner av (som tur är!). Värst är det på kvällen när jag lägger mig och på morgonen när jag stiger upp och ska börja gå 😢 När jag ligger helt plant i sängen på kvällen kan jag inte ens vända mig (genom att lyfta upp rumpan och "hoppa runt") utan att Jimmy måste hjälpa mig.. Det hugger till och jag har ingen chans att röra mig! Jag måste söka upp en sjukgymnast! 

Förutom detta samlar jag på mig massor med vätska som gör sig till känna genom svullna fötter & tår samt händer & fingrar, stickningar, domningar i händerna osv.. Nu när det varit så varmt har jag nästan fått panik på kvällarna. Fötterna känns som fotbollar och jag sitter rakt upp och ner och svettas.. Nätterna vaknar jag flera gånger och är genomvåt 😕 Värre lär det bli, då jag kommer vara höggravid under sommaren.. Hur ska detta gå? 😜

Mina problem är dock inte "hela världen" om jag jämför mig med andra som ex inte kan jobba pga foglossning. Men jag har all rätt att gnälla lite ändå 😉 Men jag skattar mig lycklig varje dag som jag klarar av att gå till jobb, promenera och hålla igång! 👏



Kommentarer
Postat av: Jessica

Klart man har rätten till att gnälla fast man inte har så mycket ont som andra :-)
Sen som vi hade hela sommaren var en fläkt och det var guld värt förra sommaren :-)

2014-05-23 @ 08:59:26
Postat av: Anna

jag är 100% sjukskriven from idag , pga foglossningen!
Riktigt drygt, men välmåendet går före o jag kan inte utföra mina arbetsuppgifter ! Svullen av vätska är bara förnamnet, o det kommer bli värre! 😔 men ja man får väl bita ihop, hade inga krämpor med töserna så det är säkert en påg nu som jag får för mina synder! 😋💕

2014-05-23 @ 10:16:55
Postat av: Jennie

Ja kom iväg till sjukgymnast snarast så du kan förebygga kanske!!! Sommaren kan va kämpig men som sagt ovan, skaffe en bra fläkt o tänk på de goda som kommer ur detta :) ❤️

2014-05-23 @ 19:00:08
URL: http://www.jennieklang.blogg.se
Postat av: helena

Man måste få gnälla!
Köp en fläkt! Den räddade mina nätter förra sommaren :)

2014-05-23 @ 20:56:04
URL: http://rusca.blogg.se
Postat av: Morfar!!

Köpte fläkt till Annica,det va jättevarmt den sommaren hon va gravid,tro mig,skitbra köp..

2014-05-23 @ 21:08:58
Postat av: Sara :) :)

Tack för era råd! Dock har vi redan en fläkt, men problemet är sambon :P Han är sjukt känslig för drag, så är det inte riktigt varmt för honom så klarar han knappt att ligga i ett rum med fläkt! Hmm.. Delade sovrum kanske? Ush nä!! Vi får lösa det på något sätt :)

2014-05-23 @ 23:55:58
URL: http://www.saralofvendahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0