Motivation och dåligt samvete, på samma gång!

Sedan jag blev gravid så ökar jag ständigt i vikt, vilket är självklart. Dock är det nästan lika jobbigt att öka i vikt nu som innan. Jag har ju alltid haft problem med vikten och pendlat upp och ner hela livet (känns det som) och då är vilken viktökning som helst jobbig. Det är dock lättare att hantera/acceptera nu när jag bär på vårt barn! Sen så är mitt stora problem just nu att jag lägger på mig himla mycket vätska. Fingrar, händer, fötter och tår svullnar och jag förstår att jag har mycket vätska i kroppen, vilket också väger en del. Sedan jag blev gravid (från den dagen jag plussade) har jag gått upp cirka 9 kilo, och jag är nu i vecka 23. Antar att jag kommer att gå upp lika mycket till.. Det gör inte det hela bättre att jag innan graviditeten gick upp 10 kilo, vilket jag kämpade med att få bort månaderna innan jag plussade. Det gick ju som det gick..
 
Tittade igenom bloggen från 2011 och jädrans vad jag var tränad då! Jag känner inte igen mig själv här! Gud vilken skillnad jämfört med idag.. Smal, slank och vältränad! Det är tur att jag har bloggen och gamla bilder att titta tillbaka på. Det ger mig motivation! Jädrans vad det ska traskas till hösten med barnvagnen ;) Hittade även ett annat inlägg som ni kan se HÄR! OMG, vilken kropp..! Kan inte förstå att jag sett ut så.. I dagsläget är jag alltså cirka 15 kilo tyngre än på bilderna från de gamla inläggen.. :S Jag vet ju att jag innerst inne har kämparanda och ett "jävlaranamma" när jag väl kommer igång! Hoppas att motivationen kommer fram till hösten när vår bebis inte befinner sig i magen längre :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag förstår din känsla, jag har det likadant!!
Vätskan ska vi inte snacka om.. Kan knappt böja på fingrarna !
Tänk inte så mycket (eller försök att inte tänka) på vikten... Graviditet är något underbart man går igenom.. Med el utan krämpor! Så nya tag o fit for fight efter jul 👍 bry dig inte om kilona , jag gick upp 27 med Amanda o 36 med Isabell... Det mesta försvann efter 4veckor då det var så mycket vätska.. O värmen gör det inte bättre! Tänk positivt o försök njuta , vet att vissa gånger är det svårt ! Det kommer något fantastiskt ur det hela!! 💕

2014-05-17 @ 22:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0