Hjärtat i halsgropen!!

Imorse vaknade jag med hjärtat i halsgropen, bokstavligt! 😳

Igår kväll åt Alvin sitt sista mål inför natten 22.30. Min tanke då var: "hmm, då vaknar han nog vid 01.30-02.00 för mat". Efter att han hade ätit hade vi några sysslor att göra så vi kom inte i säng förren 00.00, och då tänkte jag igen: "men shit, nu är de bara två timmar kvar tills han vaknar". 

05.30 (!!!!!) vaknar jag av Jimmys alarm och den första tanken jag får upp i huvudet är: "Jimmys alarm, hmm.. ALVIN!! Han har inte vaknat inatt för mat" Jag for upp från sängen och bort till spjälsängen illa kvickt, andas han??! Jodå, han andades och snarkade gott 😃 Vår lilla pojke har alltså sovit från ca 23.00-05.30 utan mat, vilket aldrig har hänt tidigare! Visst var det skönt med sammanhängande sömn, men känslan jag fick i kroppen när jag vaknade var HEMSK. I det läget hade jag gärna varit vaken 40 minuter på natten istället ☺️ Men vår lilla kille hade ju en jobbig dag/kväll igår med väldigt lite sömn och mycket kräkningar (lite mat i magen = mer hungrig/gnällig) så antar att han tog igen sig inatt 😆 Sviterna från igår har nog suttit i över dagen också, då han nästan (alla timmar utom 2 kanske) har sovit sig igenom denna fredag hittills! 😋

Kanske har han sina "varannan dagar" där allt fungerar utmärkt (sömn/mat/mage) ena dagen och dagen därpå är allt lite jobbigare för honom? 

Naw, älskade lilla gosse ❤️💙




Kommentarer
Postat av: Mormor

Aahh Lilleman......mormor lever på bonusgoset jag fick idag <3 <3 <3 Ses igen på måndag ;)

2014-10-24 @ 17:24:23
Postat av: Jennie

Åh minns det! Man va orolig när något ändrades från hur det varit sista tiden :) men så skönt för er att få mer sömn!

2014-10-25 @ 14:54:24
URL: http://www.jennieklang.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0