Bebismys i Marieholm & babysim

Dagen igår bestod av hemmatid, massor av hemmatid. Vi hade inget bokat (inte ens ett litet ärende) och det var ingen av mina vänner som kunde ses heller. Okej tänkte jag, tid till massa Alvinmys och alla hushållssysslor som skulle fixas. Men GUD vad långtråkigt det är att gå hemma en hel dag! 😳 Jag blir helt försoffad och går runt i mjukis, osminkad och är helt off! Känner mig nästan lite deppig.. Har kommit på att jag gillar att ha något litet att göra varje dag. Om de så bara handlar om en promenad med en vän, ett ärende i byn eller ett besök på BVC. Dagen känns mer meningsfull och blir inte lika lång!

Missförstå mig nu inte. Jag älskar att vara mammaledig och få möjligheten att vara med Alvin så mycket som jag kan. Det handlar inte om de. Men nu när han blivit äldre så märker jag att han också behöver mer stimulans. Går vi hemma en hel dag så blir det gärna lite tjatigt. Gåstolen, lekmattan, matstolen, vila, byta och promenad. Så går det om och om igen hela tiden.. Sen menar jag inte att hela dagen behöver vara uppbokad, men kanske en förmiddag eller en eftermiddag. Det är ju såklart skönt med tid hemma också, men kanske inte 9 timmar på raken tills Jimmy kommer hem. Det är tur att dessa dagarna inte infaller så ofta 😜

Dagen idag har i alla fall inte alls varit långtråkig, utan har bestått av massa kompis/bebismys! Jag & Tessan har hälsat på Lina och hennes lilla Lucas 💙 Han är såå liten! Kommer knappt ihåg när Alvin var en månad gammal, hemskt egentligen.. Vi fikade på bullar och snackade en massa skit! En mysig dag med dessa mammor och våra gryn ❤️




Nu ikväll var det dags för babysim, äntligen! Missade ju förra tisdagen då vi var magsjuka, men idag så 💦😃 Mamma följa med (och tog Jimmys plats) vilket både jag och Alvin tyckte om 👍



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0