Att försöka bli gravid

Jag måste bara dela med mig av ett kapitel i Blondinbellas bok "Babyboost" som jag läser just nu. Tänk att något kan stämma in så bra med hur man själv kände och tänkte när vi försökte blir gravida :) I 5 månader försökte vi innan graviditetstestet äntligen visade "gravid 2-3 veckor"! Precis som Isabella beskriver det i hennes bok, sådär kände vi också! Jag trodde att jag skulle bli gravid efter 1-2 gångers oskyddat sex. Blev paff när mensen kom, men gav inte upp för det! Vi hade ju hört att det kunde ta upp emot 1 år innan man blev gravid, men trodde väl båda att det inte skulle hända oss! 

Varje månad när mensen kom var en stor besvikelse. Den värsta dagen på hela månaden och jag kommer ihåg att jag grät, måånga gånger. Jag menar, vi hade sex 4-5 gånger (som Isabella beskriver det som "fabrikssex") under min fertila vecka, hur kan det inte fungera?? Jag minns att mensen under en månad var försenad med 5 dagar! Jag och Jimmy fnissade till varandra när vi var bland andra folk och viskade till varandra om den "lilla bebisen i magen". Dagen efter kom den där mensen ändå och krossade våra förhoppningar totalt! Detta var under vår 4:e försöksmånad.. Efter det köpte jag ägglossningstest och körde med det under den kommande månaden. Stickan visade att jag hade ägglossning någon gång under dagarna 24-26 december 2013. Självklart hade vi sex, och till vår förvåning visade graviditetsstickan den 11 januari 2014 att jag äntligen blivit gravid! 

Vi hade vårt första oskyddade sex 2 augusti 2013. Konstigt att man kommer ihåg datumet sådär exakt ;) Jag vet att det egentligen inte är lång tid att vänta. Jag menar, vissa människor kämpar i flera år innan de lyckas, om de ens lyckas.. Men oavsett vad så var tankarna/känslorna när man befann sig i "försöksperioden" jobbiga! Det tärde på förhållandet och precis som Isabella skriver blev det en kamp om att lyckas bli gravid, istället för att bara njuta av varandra längs vägen.. Men jag är ju en sådan person som tror att allt händer av en anledning :) Så där fanns säkert någon mening med att vi inte lyckades tidigare! Vem vet, hade jag blivit gravid tidigare så hade de kanske inte varit vår älskade Alvin som varit hos oss? Och det hade ju varit hemskt!! Så, nu såhär i efterhand är jag glad för att det tog lite tid ❤️ 








Kommentarer
Postat av: Lina

Allt stämmer så bra. När man är i den situationen tror man även att man är ensam. Alla andra blir ju gravida direkt känns det som. Men det är många som inte blir gravida snabbt, men det pratar man inte om.

2015-01-23 @ 19:04:56
Postat av: Bella

Precis som lina skriver så är det säkert så för många par men att man inte pratar om det! O ju mer man längtar o bara vill att det ska ske NU desto längre tid tar det tror jag! Man blir ju lite knäpp av alla tankar o allt! Men så svårt att undvika när man så gärna vill! Kram

2015-01-23 @ 21:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0