Dags att lämna Thailand :(

Avresedagen är kommen 😳 Efter nästan tre veckor i paradiset (som jag kallar det!) så är det dags att komma hem till kalla och gråa Sverige.. Blandade känslor, då jag både vill stanna och åka hem på samma gång! Men med facit i handen så är tre veckor här nere, med en fyra månaders bebis rätt lagom. Det har absolut inte varit några problem att resa med Alvin, men de gäller att man har planerat och tänkt efter rejält på allt som ska ha med till honom. Jag tycker att vi har tänkt på det mesta, då jag inte har saknat en pinal här nere i alla fall :) 

Eftersom mamma och Lars har sitt hus på ett område, en bit utanför Pattaya, så är man ganska så låst med en liten bebis. Jag menar, jag sättet definitivt inte Alvin på en "Tuk Tuk" och drar med honom ner till stan. Säkerheten är för dålig här och jag skulle aldrig riskera att han åker osäkert. Så pga det har vi inte varit nere i stan allesammans, utan en person har hela tiden fått stanna i huset med Alvin. Likadant gäller när man ska sola. För att både jag och Jimmy ska kunna sola i lugn och ro har en person fått stanna i huset med Alvin medan den andre pressar.. Men som jag har sagt till så många hemma, man kan lika bra vara mammaledig här som att sitta hemma i kalla Kävlinge :) 

Klockan 20.00 (14.00 svensk tid) åker vi med taxin till flygplatsen. 00.50 (17.50 svensk tid) sitter vi på planet mot Kairo och ska då avverka 10 TIMMAR på flyget 😳 Väl i Kairo har vi 3-4 timmars mellanlandning innan vi hoppar på de sista flyget hem, som tar ca 4 timmar. Så, imorgon fredag runt 14.00 svensk tid landar vi i Köpenhamn ☺️ Det är en låång resa hem, men de ska nog gå bra! 
Trots att vi kommer hem till ett kallt Sverige, så ska det ändå bli skönt med lite rutiner igen! Det ska även bli kul att få träffa alla vänner, alla bebisar/barn samt att få äta svensk god mat 😜 Jag säger som jag brukar, borta bra men hemma är fantamej bäst!! 👍 

Så, för att summera hela vistelsen har vi haft tre underbara (trots mkt sjukdom!!) och varma veckor tillsammans med familjen ❤️ Mamma har varit snäll och passat Alvin under tre nätter så att vi har fått sova ut ☺️ Hon och Lars har även ställt upp och varit barnvakt när jag och Jimmy har unnat oss restaurangbesök själva, tack så innerligt för det! Även stort tack till dem båda som bjöd med oss på denna resa 👍

Vi hörs imorgon igen!! 😊❤️ 


Ush! Piggmentfläckarna runt ögonen är tillbaka igen 😞


Såhär har vi fått bada vår lilla Gosman här nere ☺️ Lite trixigt men det har gått bra! Saknar dock hans badbalja hemma där han kan ligga och plaska själv! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0