💙 Alvin 8 mĂ„nader 💙

Idag blir vĂ„r Ă€lskade lilla Alvin hela 8 mĂ„nader. SnĂ€lla nĂ„gon stoppa tiden, för nu hĂ€nger jag verkligen inte med! Det Ă€r 4 mĂ„nader tills han fyller 1 Ă„r, galet! Det Ă€r sĂ„ kul att se hur han utvecklas, mĂ„nad för mĂ„nad. SĂ„dant som var omöjligt för honom att göra ena mĂ„naden, klarar han galant nĂ€sta. Är sĂ„ glad över att jag gör dessa sammanfattningarna över hans utveckling!




Mums med majskrok: I början av april mĂ„nad Ă„t han sin första majskrok "sjĂ€lv" utan att jag hjĂ€lpte han pĂ„ traven. Han tyckte de var gott och roligt att sitta och pilla med! RĂ„n har han ocksĂ„ börjat Ă€ta, dock Ă€r dessa roligare att slĂ„ i sönder (smular sig vĂ€ldigt lĂ€tt) och mer Ă€n hĂ€lften brukar ligga pĂ„ golvet efter att han "Ă€tit"  



Stora framsteg i gĂ„stolen: Den 20/4-15 lossnade det Ă€ntligen för honom, HUR man tar sig framĂ„t i gĂ„stolen! Tidigare har han ju bara snurrat runt och backat. Till en början tog han sig framĂ„t med jĂ€mfota skutt 😂 sĂ„ gulligt! Nu nĂ€r det gĂ„tt ytterligare 3 veckor har han lĂ€rt sig hur man "gĂ„r" 👍 Nu jagar han Zindra samt mig och mina ben! GĂ„r jag ut frĂ„n ex köket sĂ„ följer han glatt efter. 


Första magsjukan: 21/4-15 Ă„kte vĂ„r Alvin pĂ„ en riktig magsjuka. Stackars honom! đŸ˜· En mage som spökade, krĂ€kningar, förhöjd temp och en allmĂ€nt trött och slö pojke hade vi under nĂ„gra dagar hĂ€r hemma. Att se paniken i hans ögon nĂ€r kroppen ullkar samtidigt som han fĂ„r svĂ„rt att andas var hemskt! 

Rulla frĂ„n mage till rygg: NĂ€r Alvin var cirka 7,5 mĂ„nad lĂ€rde han sig att rulla frĂ„n mage till rygg för första gĂ„ngen 👍 Sedan han var 4 mĂ„nader har han rullat frĂ„n rygg till mage, men aldrig klarat att rulla tillbaka. Nu tar han sig framĂ„t genom rummet med hjĂ€lp av sina rullningar 😃 



SĂ€nkt sĂ€ngen: i och med att Alvin blivit med "aktiv" i sĂ€ngen och rullar runt och tar tag i spjĂ€lorna var vi nu tvungna att sĂ€nka den ett hack! Jag har Ă€ven hittat honom sovandes pĂ„ mage, vilket jag aldrig har sett förr 😮



Storlek 80 i klĂ€der: NĂ€r Alvin var cirka 7,5 mĂ„nad började vi sĂ„ smĂ„tt att anvĂ€nda storlek 80 i vissa bodys, byxor och pyjamaser. Dock Ă€r vissa klĂ€der fortfarande stora, sĂ„ de fĂ„r vi vĂ€nta med nĂ„gon vecka till. 

Pussa mamma: Han har börjat förstĂ„ mer och mer vad man sĂ€ger till honom, och han har fattat galoppen nĂ€r man ber om en puss â˜ș Givetvis ska det ju vara pĂ„ hans villkor, sĂ„ man kan inte rĂ€kna med en puss varje gĂ„ng 😜  NĂ€r jag ber om en puss böjer han fram huvudet, tar tag i mitt huvud och pussar med helt öppen mun! SĂ„ gulligt! 

En tredje tand: PĂ„ Valborg upptĂ€ckte jag att en tredje tand hĂ„ller pĂ„ att titta ut. Denna Ă€r placerad uppe till höger! Dock var den inte helt ute, utan endast en liten hörna. En vecka senare (8/5-15) kĂ€nner jag hela "första delen" och nu Ă€r den verkligen pĂ„ vĂ€g ut 😃

Snoppen Ă€r toppen: Haha, nu har vĂ„r lilleman upptĂ€ckt sin snopp! 😆 För cirka 1,5 vecka sedan mĂ€rkte vi de, och han pillar pĂ„ den sĂ„ fort han fĂ„r chansen, vid blöjbyten, nĂ€r vi luftar och vid badet! 

HÀrmas: Vi har den senaste veckan lagt mÀrke till att Alvin hÀrmar oss mer och mer nÀr vi gör ljud eller gester. Ex nÀr vi drar fingret över lÀppen och gör ljud samtidigt (blo blo blo) sÄ gör han likadant. Nu trÀnar vi pÄ att han ska lÀra sig vinka och klappa kaka ocksÄ ;)

8 mĂ„nadersdagen "firades" tillsammans med Anna & barnen 💗💙 Mysiga timmar med dig min vĂ€n! 





Kommentarer
Postat av: Anna o barnen

Finaste Alvin ❀ tĂ€nk vad de vĂ€xer vĂ„ra gossar, tiden gĂ„r fort

2015-05-12 @ 21:18:58
Postat av: Anna o barnen

Finaste Alvin ❀ tĂ€nk vad de vĂ€xer vĂ„ra gossar, tiden gĂ„r fort

2015-05-12 @ 21:18:59

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0