🏡 Slutbeskedet Ă€r klart!! 🏡

Nu Ă€r vi snart i hamn 😃 i tisdags var det besiktning och slutsamrĂ„d. Efter de sĂ„ fick vi ett muntligt slutbesked đŸ‘đŸ» Det innebĂ€r i stora drag att vi inte fĂ„r tilltrĂ€da huset förren kommunen utfĂ€rdat ett sĂ„dant efter godkĂ€nd besiktning! Dock fanns dĂ€r en del punkter pĂ„ listan med "fel" som ska Ă„tgĂ€rdas, exempel:

Avskavt fÀrg pÄ kökslucka
Avskavd fog i klÀdvÄrd
Lösa eluttag
Repa i golvet
m.m

Det var mĂ„nga punkter och endast 1 punkt landade pĂ„ oss, kĂ€nns skönt! Älvsbyhus har nu 2 mĂ„nader pĂ„ sig att Ă„tgĂ€rda alla fel, men huset Ă€r inflyttningsklart trots detta 😃 Efter att besiktningen var över körde Lars & Jimmy upp med en del av vitvarorna till huset. Nu Ă€r tvĂ€ttmaskin, torktumlare och torkskĂ„p ocksĂ„ pĂ„ plats đŸ‘đŸ» Nu ikvĂ€ll har Jimmy kört upp ca 20 lĂ„dor till huset och jag har roat mig med att ta hand om Alvin, laga middag och andra sysslor.. 


Smygfotade gubbarna under besiktningen 😉 PĂ„ bilden syns vĂ„r kontrollansvarige man Egon samt tvĂ„ byggnadsinspektörer frĂ„n kommunen. 


Konstigt nog sĂ„ lĂ€ngtar jag efter att fĂ„ tvĂ€tta första maskinen i huset 😜 Underbart det ska bli att ha en tvĂ€ttstuga/grovkök! 


IgĂ„r kom de fina fönsterbĂ€nkarna i granit upp! Detta var ett av vĂ„ra "extra" tillval och Ă€ven krav nĂ€r vi tecknade avtal med Älvsbyhus! 

Annars Ă€r vi i full gĂ„ng med att packa det sista hĂ€r hemma.. Önskar ibland att vi haft semester denna veckan, men vi har redan lagt in om de i nĂ€sta vecka och man kan ju inte fĂ„ allt?! SĂ„ nu sliter vi under kvĂ€llstimmarna och gör sĂ„ gott vi kan med att hinna med allt 😅 PĂ„ lördag gĂ„r flyttlasset vilket betyder att vi endast har tvĂ„ nĂ€tter kvar att sova i vĂ„r nuvarande lĂ€genhet đŸ‘đŸ» 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Woho nu e de nĂ€ra, bara 1 natt kvar đŸ˜‚đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»

2016-03-18 @ 10:35:47
Postat av: Anonym

Är de Egon Svantessons ryggtavla jag ser?! Hihi /sosso

2016-03-23 @ 22:40:51
Postat av: Anonym

Är de Egon Svantessons ryggtavla jag ser?! Hihi /sosso

2016-03-23 @ 22:40:54
Postat av: Anonym

Är de Egon Svantessons ryggtavla jag ser?! Hihi /sosso

2016-03-23 @ 22:41:08

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0