Dags för ännu lite plugg!

Tisdagen lider mot sitt slut.. Eftersom jag och Jimmy börjar förbereda oss för sängen runt 21.30 så blir inte kvällen så lång. Men vi båda behöver ordentligt med sömn för att fungera bra på dagen, så det är ett måste att försöka sova till 22.00 i alla fall.. Det är inte alltid det blir så, men oftast. Jag har i alla fall haft en bra ledig dag. Har fått gjort massor, känns det som :)

- Ätit en god frukost
- Surfat på datan
- Pluggat
- Powerwalkat 1 timme
- Duschat + fixat mig
- "Flabb-kaffe" hos Sis
- Middag med älsklingen
- Borstat och klippt zindra (igen!)

- NU: Plugga (igen!)

Ja, såhär har min tisdag sett ut! Full rulle, som vanligt i Sara Löfvendahls liv ;) Som sagt, nu ska jag sätta mig och plugga lagar. Tidigare idag gick jag igenom hela LVM från den allra första paragrafen till den sista, ord för ord.. På tentan, nästa fredag får vi ha med oss lagtexter (som lärarna har varit snälla och tryck ut på A4-papper) men det är också det enda.. Inga annteckningar, ingen litteratur.. Bara lagtexter! Därför är det extra viktigt att lära sig lagarna, och skriva stödord ute i kanterna (för det får vi!) Jag har 15 lagar att beta mig igenom, jag har bara arbetat med 1.. SHIT, vad jag har mycket kvar!

Hejdå data ---> Hej Socialtjänstlagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0