powerwalk vs styrketräning!

Då var dagens träning ( 1 timmes powerwalk ) avklarad, skönt!

Måste erkänna att jag har blivit super dålig på att spendera tid på gymmet, och hålla fast i min styrketräning! Inte alls bra.. det är ca 3 veckor sedan jag senast stor och lyfte vikter, och NU börjar ångesten komma. Jag vet precis varför jag inte varit där, och mycket var pga vädret. Har jätte svårt för att stå inomhus och träna på gymmet när det är 20 grader och strålande sol utomhus.. Det enda jag vill när vädret är fint, det är att gå och känna luften mot ansiktet. När man promenerar är det även så mycket enklare att rensa huvudet från alla tankar och funderingar, vilket jag har behövt göra de senaste veckorna då jag varit MEGA negativ, som ni kanske märkt haha :) Sen så har skolan också spelat stor roll. Eftersom vi nästan bara går på eftermiddagarna numer (13-16) så är det svårt att hinna med gymmet innan 12.00 trots att jag går upp 07.30. När man ska promenera så tar det "bara" exakt 1 timme, däremot tar gymmet mycket längre tid, då jag först ska gå dit, uppvärma, träna och gå hem. Ca 2 timmar allt som allt... Men imorgon är jag LEDIG och då ska jag ta mig i kragen och gå bort till gymmet och köra ett stenhårt styrkepass, har faktiskt längtat efter det! Är så rädd att jag tappar det jag byggt upp om jag fortsätter att skita i det..

Imorgon så ;)

Kommentarer
Postat av: Annica Nilsson

Be din tränare på gymmet visa lite övningar med din egna vikt som du kan göra ute :)

2011-05-03 @ 20:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0