Mission failed

Tentan gick åt helvete =/ När jag först hade läst igenom dom 13 frågorna vi fick satt jag som ett frågetecken och fattade inte vart jag skulle börja. Jag började i alla fall med att fylla i dom frågorna jag var helt säker på, och tyvärr var dom inte så många! Sjukt svåra frågor.. men ärligt så fattar jag inte hur fan man ska göra för att få ett grepp om ALLT liksom? Jag menar, begär dom att man ska läsa 1500 sidor och komma ihåg varenda mening? Eftersom man inte vet vilka frågor som kommer så antar jag att man måste de, vilket är helt omöjligt! Det känns som att man ska ha turen på sin sida just den dagen och få just de frågorna som man har lyckats lära sig, inget annat! Och givetvis kom där 2 viktiga frågor ur en bok som jag inte ens har :S Det är den enda fu***ng boken jag inte har köpt och så GIVETVIS kommer där 2 frågor från den! Och vet ni vad? Allt som jag har pluggat och präntat in i huvudet denna veckan var förgäves känns det som, inte en enda fråga på det heller! Kan man bli annat än frustrerad och arg?? GRRRR... Bättre lycka nästa gång, säger man inte så!??

För att trösta mig efter tentan tog jag bussen tillbaka till stationen och gick raka vägen in på Malmborgs och köpte 4 nya filmer och ett choklad! Guud så skönt de kändes efteråt ;) hehe.. Och för att trösta mig ännu mer har jag tittat på 3 avsnitt Prison Break sen jag kom hem.. Men nu är det slut slappat! Nu ska jag fixa till mig och förbereda maten. Om en stund kommer Jimmy hit och då ska vi äta en god middag för att senare bege oss in till Filmstaden i Lund och kolla bio =) trots misslyckandet innan idag så är jag lika glad för de! Jag ska ju få tillbringa ännu en fredag med mitt hjärta <3 Fredagsmys på hög nivå ;)


Sooo long suckers ;)


Kommentarer
Postat av: Lina Persson "A-S"

Fick ni inte instuderingsfrågor? för dem är alltid bra att göra å kunna. sen kan man inte kunna allt, gäller bara att få ett grepp om vad som är viktigt. vet att de är svårt i början, men man kommer in i tänket senare. Att träna på gamla tentor är också bra. Om du får en omtenta kommer du klara den, tänk på att det är inte hela världen! Kram

2010-02-26 @ 22:16:04
Postat av: Sara =)

Hej lina! Tack för en bra kommentar!! Hur kan man vara så säker på att man klarar omtentan?! Ser den inte ut som den riktiga tentan fast bara andra frågor?! Kramizz

2010-02-26 @ 22:51:00
URL: http://saralofvendahl.blogg.se/
Postat av: Lina Persson "A-S"

det vet man inte säkert. Men nu vet du iallafall hur tentan är upplagd och ungefär vad som är viktigt. Oftast kommer några frågor från den ordinarie tentan med, samt några nya. jag är 100 på att namnen och förkortningarna kommer komma igen (om dem nu kom på första). Du kommer klara det! Kram

2010-02-27 @ 08:42:14
Postat av: Sara =)

Ok! Namnen och förkortningarna kom på första. Men jag tyckte inte ens att hälften av namnen var viktiga! Några namn av dom 10 hade jag inte ens hört. Men antar att det kanske är sånt som står i boken då?! USH... Klarade du din tenta på första?? Fan detta känns helt omöjligt.. :S

2010-02-27 @ 10:05:06
URL: http://saralofvendahl.blogg.se/
Postat av: Lina Persson "A-S"

Sök namnen på google, å skriv några meningar om varje, de gjorde vi. Ja, jag klarade min första tenta, men de va en del som inte gjorde de å de är ingen fara alls. tänk inte så, det är möjligt. och du kommer klara omtentan om du nu får en! Kram

2010-02-27 @ 12:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0