Dietvecka 4

Då har det snart gått 1 månad sedan jag började med min "diet". Jag har fortfarande inte ätit något godis, kakor, bakelser, skräpmat, ljust bröd osv.. Jag har inte druckit någon saft, läsk eller juice. Jag har i stort sett bara levt på kaffe, vatten och lite mjölk. Sockret i kaffet kan jag väl säga att jag har slutat med nu :) Har i alla fall hållt upp med det i 4 veckor! Men jag kan säga att det händer då och då att jag tänker "kaffet hade nog varit godare med en sockerbit i" Men jag vågar inte testa igen, tänk om jag skulle tycka att det är SKIT GOTT?! Då är det kört.. Nu kör jag utan! Träningen flyter också på :) Tränar MINST 4 gånger i veckan, och under 2 veckor har jag lyckats få ihop 5 ggr/vecka! En grej som gör mig besviken är att vågen INTE ville vara så hjälpsam med mig som jag trodde att den skulle vara.. Denna vecka hade jag gått upp 0,6 kg! Kanske inte låter mycket för er, men för mig som kämpar med detta stenhårt är det ett kraftigt nedslag :( Det gör inte saken bättre att jag ska ha mens nästa vecka, och då vet ni ju vad det innebär: Minst 1 kilo plus på vågen då också.. Suck! Ska bli spännande på lördag då jag ska mäta mig :) :)

HOPPAS att centimeterna inte vill vara på min kropp lika mycket som kilona ;)

Resultat vid vägning: +0,6 kg

Total viktminskning: 1,4 kg

Ps: Jag vet att jag inte kan begära för mycket eftersom jag inte går på en strikt diet (så som LCHF, GI, pulver osv..) Det tar mycket längre tid att gå ner i vikt om man vill göra det på "rätt sätt", men ibland är det inte så lätt att acceptera.. Jag vill också minska i vikt, flera kilo på några månader!! Men som sagt, bättre att ha ett långsiktigt mål, som kommer att hålla än ett kortsiktigt mål som man förr eller senare inte kommer att hålla. För det är bara så, att går man ner mycket i vikt på kort tid (ex vid en strikt diet) så är det INTE lätt att hålla vikten när man är klar med dieten. Fortsätter man att hålla antalet kalorier man får in i kroppen efter vad dieten visade så KANSKE du kan hålla vikten, annars säger dte sig själv att man lägger på sig allt man gått ner + lite till!

TRO MIG, jag har testat det mesta!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag tycker du är superduktig!

Tror dock att måttbandet kommer visa mer minus :)

2011-09-21 @ 19:21:39
URL: http://vilseivardan.blogg.se/
Postat av: Becca

Jag säger som så här: Man måste få i sig mindre kalorier än vad man förbrukar. Annars står det ju still, och då kvittar det vad man äter.

2011-09-21 @ 21:54:48
Postat av: Sara

Jo jag vet, så långt förstår jag också! Jag bara menar de att ska man följa någon strit diet, så kan man inte förvänta sig att man kommer att hålla sin dröm vikt när man slutar på dieten. Man kan hålla vikten men då fÅr man endast stoppa i sig typ lika mkt kalorier som kroppen fått under dieten.. Börjar man äta vanligt igen efter dieten så säger det sig själv att man går upp! Jag har testat både pulver + viktcäktarna och inget av de har fungerat under en längre period! Har gått upp allt + lite till efter 6 månader. Det gäller att hitta något man kan leva med! Så enkelt är det ;)

2011-09-21 @ 22:04:36
URL: http://saralofvendahl.blogg.se/
Postat av: Sara

Självklart är det olika från människa till människa! Kanske finna där någon där ute som lyckats gå ner med en strikt diet och hållt vikten efter de.. Men då har jag aldrig träffat en sådan människa...

2011-09-21 @ 22:06:28
URL: http://saralofvendahl.blogg.se/
Postat av: J

Hejsan.. Nu vet jag inte om jag vågar skriva nåt (det gäller ju vikt). Men tänkte tips om en kompis till mig som lever enl. GI. Hon har gått ner i vikt och håller vikten. Hon ser inte GI och LCHF som en diet utan som en livsstil. Hon va t.o.m. med i aftonbladets bilaga.. =) Vill du läsa mer om hennes "resa" så gå in på piccolacasa.wordpress.com/

2011-09-22 @ 08:43:34
Postat av: Malin

Men du håller själv en "strikt diet" inget socker, vitt bröd osv, det kommer du ju inte heller kunna börja med sen, och som du själv sa då gick du på denna förra (?) året också, men gick upp igen under sommaren .. Som sagt, man måste hitta en livsstil som håller livet ut. Som man för evigt kan leva med!! Lycka till!!

2011-09-22 @ 08:59:03
Postat av: Sara :)

J: Det är väl klart att man håller sin vikt om man fortsätter att leva som man gjorde med dieten efteråt! det har jag skrivit innan.. Jag bara menar dem som går på en diet, och efter dieten börjar att leva som vanligt igen, DE kommer att gå upp!



Malin: Nä malin, jag håller ingen strikt diet! Jag skippar sötsakerna bara, men äter nästan all mat jag vill! Jag ger kroppen alla de viktiga näringsämne som den behöver, dock i en måttlig mängd. Du kan inte jämföra det jag gör med ex viktväktarna eller pulver!

Och ja, jag gick upp under sommaren, men de har ju sina skäl. Tränade i snitt 1 gång/vecka + att jag åt godis och kakor nästan varje dag! Jag vet ju varför jag har gått upp, därför ville jag chocka kroppen lite! sen så får du inte glömma att jag faktiskt unnar mig också, det verkar ni inte tänka på ;)

2011-09-22 @ 09:30:27
Postat av: J

Men är GI en diet då? Är att leva enl. viktväktarna eller nåt sånt en diet? Visst det är olika för alla. För mig är diet att göra nåt i ex 2 veckor. Bara ät soppa eller bara pulver eller nåt sånt. Att ändra sin livsstil och leva enl. GI eller inte äta godis mer än på lördagar, ja vad det nu kan va.. Är det en diet då? Vad du än för så lycka till.. =) Som du sa själv.. Det är lätt egentligen, mer ut än in.. =)

2011-09-22 @ 22:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0