En naken mage :)

Okej, första magbilderna utan kläder 😃 Antar att jag kommer lägga upp lite sådana ibland, då det är kul för mig att kunna gå tillbaka i bloggen och läsa/titta! De senaste kommentarerna från människor i min närhet har varit:

"Oj, du har växt mycket de senaste två veckorna"

"Nu har du verkligen en stor mage"


Det är så svårt och veta vad man ska svara när man får sånna kommentarer.. Typ i stil med: 

"hmm, är den verkligen såå stor?? Jag har ju ingen aning om vad som är normalt eller så"

"Eh, ja.. Den växer ju hela tiden. Fast det är ju ett gott tecken för mig då allt verkar vara som det ska". 

Någon med samma erfarenheter (antar att det är en del) som vill dela med sig? Vad svarar ni? Tacklar man kommentarerna positivt/negativt osv?

Idag vaknade jag av mig själv vid 08.00.. I samma sekund märkte jag att bebis sparkade och rörde sig hela tiden, och ville inte sluta heller ☺️ Det var omöjligt för mig att somna om!! Hihi.. Nu ska jag sätta igång och städa toaletterna och sedan fixa till mig! I eftermiddag blir det barnvagnstitt, besök hos pappa och sist men inte minst: en kväll med Jennie, Johan och Timmo ❤️ 

Trevlig lördag allesammans!

Kommentarer
Postat av: Anna o töserna med bebis i magen

Ja kommentarer har man fått gått om, starta ingen diskussion med någon som inte har erfarenhet , oftast är det dem som kan o vet mest enligt dem själva ! Får jag onödiga kommentarer så bara håller jag med i det.... Orkar inte bry mig om alla allvetare! Och att allting är så olika för alla , många växer mycket mycket i början, sedan stannar det upp lite innan det växer igen , andra växer hela tiden , o ett antal växer knappt! Så ja det finns inga riktlinjer att gå efter! Så länge allt visar bra o att du tycker det känns bra så hade jag inte brytt mig så mycket om vad andra säger!! ❤️❤️

2014-05-24 @ 10:33:55
Postat av: Jennie

Ja dessa kommentarer! I början sa jag typ bara jaaaa den växer...sen blev jag lite mer typ ja den SKA ju växa ;)

2014-05-24 @ 12:22:44
URL: http://www.jennieklang.blogg.se
Postat av: Jenny

Man blir till slut trött på alla kommentarer om hur stor magen är. Bättre blir det inte att det är varmt och sommar och vätskan fylls på. Jag fick barn i augusti förra sommaren! Men son mage och du är så fina <3 kram

2014-05-24 @ 13:16:57
Postat av: Anna Andersson

Hej Sara :-)
Bara fortsätt sätt ut bilder på din fina mage, jag är inne på din blogg flera ggr om dagen och tittar för jag tycker du e så vacker med din fina mage och att få se hur vacker och glad du ser ut! Så jävla glad för er skull och ös på med bilder för det finns inget roligare än att se hur bebisen växer, jag älskar bebismagar och min sambo har insett att det snart är dags för oss ;-) hahaha! Ska bara gå ut skolan så :-) väx med stolthet och fan bara njut nu, dessa månaderna är inte för evigt därför ska du inte ta folks kommentarer neg, tror dem bara menar att det syns att plutten växer och att det är spännande! Hade dem menat att själva du är stor så hade dem ju inte sagt nått, inte ofta man hör: herregud du har visst gått upp i vikt ;-) puss på er fina du ♡♡♡♡

2014-05-24 @ 15:13:21
Postat av: Anna Andersson

Hej Sara :-)
Bara fortsätt sätt ut bilder på din fina mage, jag är inne på din blogg flera ggr om dagen och tittar för jag tycker du e så vacker med din fina mage och att få se hur vacker och glad du ser ut! Så jävla glad för er skull och ös på med bilder för det finns inget roligare än att se hur bebisen växer, jag älskar bebismagar och min sambo har insett att det snart är dags för oss ;-) hahaha! Ska bara gå ut skolan så :-) väx med stolthet och fan bara njut nu, dessa månaderna är inte för evigt därför ska du inte ta folks kommentarer neg, tror dem bara menar att det syns att plutten växer och att det är spännande! Hade dem menat att själva du är stor så hade dem ju inte sagt nått, inte ofta man hör: herregud du har visst gått upp i vikt ;-) puss på er fina du ♡♡♡♡

2014-05-24 @ 15:13:24
Postat av: Celle

Jag tycker du är hur fin som helst!!:)❤️

2014-05-24 @ 17:59:44
Postat av: helena

Du är jätte fin! Alla magar växer olika så det finns inget som är "rätt eller fel".
Vet precis vad du går igenom om alla kommentarer. Jag har en person i min närhet som kommenterade min vikt under graviditeten och även nu efter. Väldigt känsligt! Jag har nu lärt mig att ställa svar på tal.
Oftast menar folk inget illa utan det kommer ut fel, beroende på vem som säger det.
Säg till personen att du inte uppskattar sådana kommentarer och förklara varför.
Stor kram!

2014-05-25 @ 09:03:00
URL: http://rusca.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0