Snack om träning

Jag vet inte riktigt vad det är som har hänt med mig? Det första jag tänker på när jag vaknar är träning. Finns det någon möjlighet för mig att träna idag? Om jag sticker till gymmet, blir det då kondition eller styrka? Hmm.. Vet inte om det är bra eller dåligt? Självklart är det bra att man har träning i tankarna, men det kan lätt gå till en överdrift också. Snarare som ett beroende som måste tillfredsställas..

Jag försöker verkligen hålla träningen till max 4 gånger per vecka men vissa veckor har det till och med blivit 5-6 gånger! Beroendet av att träna kommer kanske genom att jag ser så pass bra resultat? Förlorar man vikt + centimeter på kroppen så blir man bara ännu mer peppad till att förlora ännu mer.. Men samtidigt så tänker jag hela tiden på det där med att kroppen "blir van vid träningen"? Tränar jag konstant 4-5 gånger per vecka så vänjer sig min kropp kanske vid det och så slutar jag gå ner i vikt? Träning på gym där jag ständigt varierar mellan styrka och kondition är i och för sig inte samma sak som att powerwalka varenda gång du tränar. Svårt det där!

Idag hade jag i alla fall den där "tränings-tanken" när jag vaknade! Jag har redan nu tränat 4 gånger denna veckan, och ska egentligen vara nöjd med det, men på något vis så tänker jag att en gång mer kan väl inte göra skada? Har jag bara tiden så varför inte sticka till gymmet istället för att bara sitta här hemma och dega? Jimmy ska träna kickboxning idag mellan 13.00-15.00 och då hade jag planer på att träna samtidigt som honom.. Perfekt tänkte jag, fram tils jag insåg att jag har massor med plugg och verkligen måste ta tag i det! Så det blir ingen träning för min del idag. Tänker absolut prioritera plugg framför träningen idag, har ändå 4 ggr inbokade nästa vecka och det tänker jag vara nöjd med!

NU: Plugg.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0