Skolsnack!

JAG SAKNAR CAMPUS!!!!!!!!!!!!!!

Idag har jag inte alls mått särskilt bra i skolan. Började i Lund idag och det har INTE varit positivt! Snacka om att jag uppskattar skolan i Helsingborg så mkt mer nu! Fan alltså, jag vet inte vad jag ska göra! jag vill tillbaka till Helsingborg NUUUU! Anledningarna till det är:

För det första så är Lunds Universitet sååå sjukt stort! hela universitets området sträcker sig några kilometer. Sjukt stort. Jätte svårt att hitta samt att man får promenera ca 15 min mellan dom olika byggnaderna! Inte särskilt skoj. Och för att ens komma till expeditionen och få hjälp måste man promenera in till Lund City. Sjukt system! Ett väldigt gammalt system enligt mig. Detta var jag inte van vid. PÅ Campus i Helsingborg ligger allt under samma tak, i samma byggnad. Man har nära till lärarna, datorsalar, receptionen, restaurangen osv...

En annan MISS är att där inte finns någon ordentlig restaurang eller matsal. Den enda jag hittade idag låg i socialhögskole byggnaden och var SKIT LITEN! Typ 4 bord där dom tror att alla ska få plats att sitta??? Ush och fy!

Jag trodde att jag skulle spara massor med tid på pendlingen, men idag räknade jag ut att jag "tjänade" 15 minuter på att plugga i Lund istället för Helsingborg på en enkel resa. Inte särskilt mycket i vinst, tycker jag! Det är inget jag prioriterar att få för att gå på en skola jag inte trivs på.

Och sist men absolut inte minst: MÄNNISKORNA! Jävla "snobb-jävlar" säger jag bara! Och dessa människor ska jobba som socionomer?? Jag frågade en tjej i klassen idag om hon trivdes och om hon hade fått bra kontakt med resten av klassen? Då svarar hon: Nä, jag känner knappt ingen, men jag bryr mig inget vidare heller. Då ifrågasatte jag de och berättade att i Helsingborg så hade vi gjort massa övningar för att lära känna alla bättre. Mentorn i HBG hade lagt ner tid på att försöka få oss att känna oss "hemma". vet ni vad hon svarar????

"Ja men nu läser jag i Lund och inte Helsingborg. Här är det ingen lekskola till skillnad från Campus. Här går man inte i skolan för att få en massa vänner och leka, utan för att lära sig saker. Sen får man ju även HÖGRE STATUS av att gå i Lund, detta är ju ett bra universitet!"

HELT SJUKT!!!!

Ush för sånna människor som bara tänker på STATUS och grejor! Man ska väl inte välja universitet för att få bättre status? Man ska trivas också. Det gör jag INTE bland sådanna människor som dom. Det spelar ingen roll vilken skola man går på, vi alla läser till Socionom och min TITEL är lika mkt värd som hennes som pluggar i Lund! Men vissa människor har inte mer innanför pannbenet än en daggmask! (om dom ens har något pannben?!) haha.. Skickade ett mejl till min förra mentor på Campus idag och verkligen BAD OM HJÄLP att få komma tillbaka igen. Han skulle se vad han kunde göra för mig =) =)

HOPPAS HOPPAS!!

Nu ska jag lägga mig! Och drömma om den bästa: Jimmy Palm <3


Kommentarer
Postat av: Jenny

Självklart är det viktigt med status när man är klar. Men nog tusan är det viktigt att du kommer att trivas under dessa åren. Annars kommer du ut som socionom och mår skit.. =/

2010-02-02 @ 08:24:51
URL: http://www.zooonnet.se
Postat av: Sara =)

Men Jenny, varför är man "mer viktig" bara för att man studerar i Lund?! Jag förstår inte det med statusen?! Jag får exakt samma utbildning och exakt samma titel i HBG! Utbildningarna är exakt lika (samma lärare, samma kursplaner osv..)

2010-02-02 @ 10:06:48
URL: http://saralofvendahl.blogg.se/
Postat av: Trogen läsare :)

Hoppas verkligen för din skull och håller alla tummar för att du får möjligheten att komma tillbax till HBG, som du själv säger, den så kallade titlen är ju den samma var du än läst, med eller utan snobbar. STORT Lycka till! :) /Trogen läsare

2010-02-02 @ 17:50:40
Postat av: Lina Persson "A-S"

tjejen i lund är helt ute ock cyklar.. på ditt examensbevis kommer det stå exakt samma sak som på hennes, du pluggar på lunds universitet både i hbg och i lund.. ingen skillnad alls! dem har sagt till oss att man får exakt samma papper! Kram

2010-02-02 @ 18:31:46
Postat av: Jenny

Skillnaden är tyvärr att det låter bättre med Lunds Universitet än med ex. Malmö Högskola. Nu vet jag inte, för jag är inte så insatt. Om det ändå står Lunds Universitet på ditt examensbevis så vet jag inte vad tjejen yrar om. Men om det ex. står Campus Helsingborg (jag har noll koll) så känns det lite längre status. Men som jag sa eller menade i alla fall!! Det är bättre att må bra i alla år, att få sin utbildning. Än att gå där man inte trivs, må skit och kanske hoppa av. Därför tycker jag ändå att du ska byta tillbaka om du kan. Fast att jag tror.. Om man som chef bara läser två papper, samma kurser, samma betyg. Så väljer man den med Lunds Universitet före den som det står ex. Campus Helsingborg på. Är du med på hur jag menar? Jenny

2010-02-02 @ 21:51:11
URL: http://www.zooonnet.se
Postat av: Nenne

Haha status för å plugga i lund, nej fyy de är ju bara som du säger en massa jäkla snobbar där som tror de är bättre än alla andra! Hoppas du kommer in i HBG igen! Kram

2010-02-03 @ 10:46:23
URL: http://jennieklang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0