Mina nyårslöfte

GODMORGON BLOGGEN!

Då var dagen kommen, dagen då jag ska skita i Metro och börja blogga här igen på blogg.se. Känns super skoj! Nu jävlar ska tangenterna bli uppslitna, haha =)

Tänkte inte berätta så mycket just nu om mitt nyårsfirande, tar det sen när jag har fått hem min kamera (som just nu ligger hemma hos Izza) Känns roligare med både text och bilder =) Däremot tänkte jag avslöja mina nyårslöfte för er! Tidigare har jag aldrig satt några löfte. Jag har kännt på mig redan innan de nya året hr startat att jag aldrig ahde klarat att hålla dom! (Kanske har jag då satt för höga krav på mina löfte?) Men detta året har jag kommit på 2 st och dom känns rimliga, faktiskt =)

Nyårslöfte 1 = Använda tandtråd VARJE kväll! Enstaka undantag får förekomma.
Tandläkaren har alltid sagt till mig att jag har jätte fina tänder, vilket är super juh. Men däremot så har jag små små början till håll mellan de flesta av mina tänder, tyvärr.. Detta pga att jag är super slarvig med att använda tandtråd! Tack och lov så har dessa små karies angreppen inte utvecklats pga att jag borstar tänderna väldigt noga och tuggar Extra tuggumi varje dag.  Vissa av dessa små hålen har jag haft sen 98 (antar att jag skötte tänderna väldigt dåligt då?!) Och vad jag menar med enstaka undantag är om jag te.x skulle sova hemma hos någon som inte har tandtråd och jag själv har glömt min, men annars ska det göras varje kväll!!

Nyårslöfte 2 = START på ny träningsperiod från den 1:e Januari till den 1:e Mars = 8 veckor.
Då var det dags att stta igång! Har dragit på mig 2 extra kilo under Thailandsresan och julen =/ Inte bra! Nu är det dags att gå ner dom, och gärna lite till om de skulle gå =) Tiden jag ska hålla på är rimlig, 8 veckor. Inte för lite och inte för mycket! Har inte satt något slut mål, utan kör på så gott jag kan!


Detta innefattar:

* Får endast synda 1 dag i veckan. Och skulle jag vilja synda godis + skräpmat den dagen så är det OK! Jag har en dag jag får äta onyttigt på, sen får jag välja vilken dag jag vill. Behöver inte tvunget vara en helgdag. Skräpmat för mig är te.x Pizza, hamburgare. All mat som man kan köpa ute, typ! Alla andra dagar ska jag äta normalt vilket innebär den vanliga husmanskosten som jag gillar. Jag kan ju dock hjälpa mig själv lite på traven genom att minska lite på portionerna =)

* Minst 3 ggr med motion varje vecka. ( promenader, simning osv.. )

* Vägning varje fredag morgon, och detta ska dokumneteras med foto.

* Alkoholintag endast 2 ggr på 2 månader. Kan kanske vara lite trist, men jag får helt enkelt lära mig att man inte behöver dricka cider varje gång man ska umgås eller festa med vännerna. Man kan ha skoj nykter också!!


Japp, detta var mina nyårslöfte. Och dom ska jag klara!! Gör jag inte de så kommer jag bli fruktansvärt besviken på mig själv. Nu jävlar finns de inga ursäkter längre! Nu har man levt gott i snart 2 månader, och någon gång får de räcka. Jag hoppas på bra resultat, både va mina tänder och vikten =)

Hejjar ni på mig???!!

 


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Det kommer du klara fint :D

2010-01-01 @ 12:23:52
URL: http://swahnrebecca.blogg.se/
Postat av: Vera

Du kommer klara det alldeles utmärkt Gumz! =)

2010-01-01 @ 13:22:27
Postat av: anna o amanda

det kommer du att klara!!=), men jag tycker man ska leva gott alltid, i måttliga mängder, man behöver ju inte vräka i sig ett 100g choklad 7dar i veckan=)..men att äta det man tycker om i måttliga mängder kombinerat med motion e nog det bästa=)

hoppas du hade en trevlig nyår, se framemot det inlägget me bilder=)

2010-01-01 @ 14:02:00
URL: http://underbaralivet.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Joo allt är bra! Blir mamma om 3 veckor ungefär :) spännande! Ja, det va sjukt längesen! Gott nytt år och god fortsättning :)

2010-01-01 @ 16:26:50
URL: http://swahnrebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0